Ga naar inhoud

Videokaart niet voldoende stroom?


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Als ik mijn computer opstart, en ik kom in Windows, dan krijg ik de melding dat mijn videokaart (6600GT) niet genoeg stroom ter beschikking heeft, en dat daarom de GPU-Performance is verminderd, zodat de videokaart zou moeten blijven werken. Nu zou je denken dat ik het stekkertje er niet in heb zitten, maar die zit er dus wel in. ;) Ik heb zelfs al verschillende stekkertjes uit m'n voeding geprobeerd, zonder succes. Ook heb ik de speciale VGA/HDD stekker in een hardeschijf gedaan, en dat bleek wel te werken. Een probleem met m'n voeding lijkt me dus uitgesloten. (Tagan TG480-U22) Het betreft een XFX GF6600GT 128MB AGP 8X, Geprikt in een Asrock P4S61. Ikzelf denk aan een probleem met de aansluiting op de videokaart, dat er bijvoorbeeld een soldeerpuntje bij de 12V-aansluiting los is gaan zitten. (Door wederom wat onhandige acties van mij :lol:)
Link naar reactie
Dat is opzich vrij eenvoudig te controleren, met coolbits ofzo, kan ik natuurlijk de kloksnelheden zien. Hij klokt gewoon terug naar de originele snelheden, en verder ook niet. Dit keer heb ik gestart op stock speeds, en hij gaf de melding niet. Wat me ook opvalt, dat zodra dat ding een melding geeft, ik daarna wel gewoon kan gamen. Want ik weet dat zodra ik de kabel er niet in heb zitten, een spel als Call of Duty na 5 minuten gewoon echt vastloopt. En nu kan ik gewoon doorspelen, zolang de boel maar op standaard snelheden loopt. Ik kan hem ook niet overklokken nadat ik de melding heb gekregen. Deze keer kon ik wel gewoon de boel weer opschroeven, omdat ik geen melding had gekregen. EDIT: Hmm, ik heb opnieuw opgestart, met verhoogde kloksnelheden, 585/1150 wel te verstaan, en hij geeft geen melding. Ik heb, vanmorgen nog de 91.47 forceware driver geïnstalleerd, waarna je weer terugvalt op stock speeds, en daarom kreeg ik misschien wel geen melding. Maar met de 91.31 drivers kreeg ik vandaag en gisteren vrijwel constant meldingen, dus wie weet was het een probleempje van de 91.31 drivers, ik zal de release notes nog even nalopen. Ik houd jullie verder wel op de hoogte als hij weer een melding geeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...