Ga naar inhoud

Videokaart voor oude pc, welke?


Aanbevolen berichten

Ik zit met een oude computer waar oa het volgende in zit: MSI MS-6198 (VIA chipset, micro ATX, 1x AGP, 3x PCI, 1x ISA, 2x USB, ATA-66) Pentium III 866EB Mhz, 256kB cache, FC-PGA [b:c6132ec911]nVidia GeForce2 MX 32 MB MSI Starforce MS-8818[/b:c6132ec911] 64 Mb SDRAM PC133 De MSI site doet 't even niet, dus ik kan daar verder niet naar specs kijken. Nu is naar mijn idee de videokaart niet helemaal lekker meer, en zou ik die graag vervangen. Kan dat dan door elke AGP kaart, of waar moet ik op letten?
Link naar reactie
Dit kan in princiepe door elke videokaart die agp2x (of 4x) heeft. Dit is echter niet zo verstandig aangezien je geen honderden euros meer in dat systeem moet investeren. Ik zou gaan voor een 2e hands Geforce 4 TI. Zijn nog prima voor oudere games. Maar ga eens wat meer in op "Nu is naar mijn idee de videokaart niet helemaal lekker meer''. Wat is er dan? Geeft ie strepen? Is 'ie kapot? Maakt 'ie lawaai? Enz enz enz, wat meer info daarover graag :wink:
Link naar reactie
[quote:8e4acc701b="k_koen_k"]Kan dat dan door elke AGP kaart, of waar moet ik op letten?[/quote:8e4acc701b]Nee, dat kan m.i. alleen met een oudere AGP 1x of AGP 2x kaart die op 3.3V werkt. Nieuwere kaarten werken op 1.5V (AGP 4x of AGP 8x). Volgens mij kan er een GeForce3 Ti500 van YorCom in, maar dat moet je maar even checken bij de winkelier zelf denk ik. Als ie niet in je systeem werkt, moet ie nl. kunnen worden geretourneerd. http://shop.yorcom.nl/index.asp?show_detail=1&NR=VGALEAD060 Tweedehands kun je natuurlijk ook een dergelijk kaartje vinden: [url=http://koopjes.marktplaats.nl/computer_hardware/videokaarten/43385537.html?return=eJwlzE0KwjAQhuG7FNpl80cQUorUM7iXsQ00JG1CMpqqeHcT3Mz78C0GFFMfo%2BiQFDsx1dyjz0kPK2JQhFgf9N5vEC0GB4Cp3x2Z%2FRYeqONthbhkiJo8zaK9BYiodzILKfoVN3c%2B3Mi6JY3oWzGxVlxcOZPgvJJXSlGJhW8TKo%2FC2te%2FNpdeTcslp5LSsvhg6rMujKwZvj93JDqU&df=1&fta=]Marktplaats[/url]
Link naar reactie
De MSI website doet het bij mij alleen niet. :( De pc geeft geen signaal meer naar de monitor. Als je de pc opstart gaat de monitor ook niet aan. Ik heb het met meerdere monitoren gebruikt, dus aan de monitor ligt het niet. De eigenaar van de pc wil er +/- 50 euro voor uitgeven. (liever geen 2e hands) Zolang de pc maar werkt, voor games is hij toch niet geschikt. :P
Link naar reactie
[quote:6d6ce19b4d="k_koen_k"]De pc geeft geen signaal meer naar de monitor. Als je de pc opstart gaat de monitor ook niet aan.[/quote:6d6ce19b4d]Dan hoeft het niet perse de videokaart te zijn he, het kan ook aan het moederbord, de CPU, het geheugen of aan de voeding liggen ... gaan er wel lampjes branden? Gaan de fans wel draaien? Geratel van de harddisk te horen?
Link naar reactie
Nou als ie toch geen betere videokaart wil, dan kan ie beter op de tweedehands markt kijken voor een andere GeForce2 voor een eurootje of 10 ... er zijn talloze van deze [url=http://koopjes.marktplaats.nl/computer_hardware/videokaarten/46152496.html?return=eJwlzEEOgjAQheG7kOCSWhpMLCEGL2JGGKVpoU07Cmq8u524mf%2FbvAEt9cfofZu0PBx1cY1%2BTdhOREELYX3ApZohWgoOgFK1ODH4OTwI42WCOK4QUTzNiN4CRMJFDKpR1USzO22uk7sxdeRL1ctSnV0%2BvaprZs1sFJMy3yYwt0zu61%2B75t7x5uOAvPLB8Ktd6GTRfn8ixjto&df=1&fta=]GeForce2 kaartjes[/url] te vinden!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb dus uit eindelijk voor 14,95 deze gekocht: Leadtek GeForce2 PRO 32mb AGP Bulk (1jr) In eerste instantie ging alles goed. Maar met het installeren v/d drivers ging het mis. Er zat een oude win2000 driver bij, die heb ik eerst geprobeerd, werkte goed. Na een restart gaf het beeld (tijdens bios scherm) rare strepen. Toen heb ik een xp driver geprobeerd, windows wou niet opstarten, blijft hangen op een zwart scherm. Toen weer de 2000 driver, zelfde verhaal, geen reactie. Zonder drivers start windows wel op, maar inc. gekleurde strepen door het scherm en windows ziet ook onder 'rechte lijnen' door het beeld. :-? Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...