Ga naar inhoud

Hulp nodig bij koop nieuwe computer/laptop


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem. Ik wil een nieuwe computer of laptop kopen. Ik ben echter ernstig aan het twijfelen... Ik wil een computer/laptop kopen waar ik de nieuwste spellen op kan spelen en die een tijd (1-2 jaar) meegaat, budget doet er niet toe (tot op zekere hoogte natuurlijk). Maar nu vraag ik me af of het niet goedkoper is/even duur is om 2 vaste computers te kopen in plaats van 1 laptop (allen met exact dezelfde prestaties) aangezien een laptop gewoon veel duurder is en je bijvoorbeeld niet de grafische kaart ervan kan vervangen. Ik weet dat een laptop handig is, maar dat probleem is opgelost bij het kopen van 2 vaste computers, maar is mijn bewering van hierboven ongeveer waar? Dan heb ik nog een vraag. Als ik de nieuwste spellen wil spelen moet ik toch bij aankoop van een computer/laptop letten op de grafische kaart en of het geheugen daarvan gesplitt (niet gedeeld) is? Ik zie echter zoveel grafische kaarten: ik zal er een aantal noemen, misschien kunnen jullie ze ordenen van beste naar slechste?: ATI Radeon X200 ATI Radeon X600 ATI Radeon X800 ATI Radeon X1300 ATI Radeon X1600 ATI Radeon X1700 ATI Radeon X1800 ATI Radeon X1900 ATI Radeon X1950 Nvidia G7300GS Nvidia G6100 Nvidia G6200 NFORCE 430 Nog suggesties van goede kaarten? Is Geforce beter voor het spelen van spellen dan ATI? Ik snap ook niet dat er zoveel prijsverschil zit tussen compueters met dezelde grafische kaart... waarin zit het verschil dan en wat heb je aan dat verschil? Als laatste dan: zijn er computers te koop van, ik noem maar wat, Acer, Compaq, HP etc. die een zeer goede gragfische kaart bevatten of zul je die er zelf in moeten doen? Alvast bedankt! Tom
Link naar reactie
Voordat je serieus advies kunt krijgen: specificeer je budget! Het is natuurlijk voor de antwoorders gemakkelijk je de beste videokaarten en het mooiste geheugen aan te bevelen, maar als dat sowieso niet in jouw prijsrange ligt praten we langs elkaar heen. Verder: wil je een -qua spelen dus videokaart- state of the art laptop dan ben je inderdaad een onbehoorlijk bedrag kwijt. EN het later opwaarderen van die kaart is eigenlijk geen optie. Dus: denk goed na wat het voordeel voor jou is aan een laptop te gaan.
Link naar reactie
Neem MINIMAAL een x1600(pro/xt) of een 7600(gs/gt) als je een beetje wil gamen. Maar zoals ook al eerder gezegd, geef je budget, daar kunnen we heel wat meer mee. Verschil in videokaarten: - Kloksnelheid, hoe meer, hoe sneller (meestal), hoe duurder - Aantal pipes en shades, hoe meer, hoe sneller, hoe duurder - Kwaliteit van de koeling - Overklokpotentieel etc etc etc.. Over Acer/HP enz, qua laptops is het meestal wel te doen, maar qua desktops krijg je er meestal zoveel zooi bij die je niet nodig hebt, het is vaak beter (meer waar voor je geld) om zelf onderdelen bij een pczaak te kiezen en zelf/door de pczaak laten monteren.
Link naar reactie
Budget is zo'n 1800-2000 euro. Hoe is deze laptop? Goed genoeg om de nieuwste spellen mee te spelen?: Specificaties Geheugen Intern geheugentype DDR2 SDRAM Intern geheugen 2x 512 MB Compatibele geheugenkaarten SD/MMC/MS/MSPRO Harde schijf Opslagcapaciteit harde schijf 100 GB Harde schijf-interface SATA Gewicht en omvang Afmetingen B x D x H 360x269x37,1 mm Gewicht 3100 g Energiebeheer Aantal cellen in de batterij 6 Batterij, technologie Lithium-Ion Audio Aantal ingebouwde luidsprekers 2 Audiosysteem Geintegreerde Azalia Codec SPDIF 7.1 Platform Gebundelde software Microsoft Works 8.0 NL Norton Internet Security (90 dagen) Power DVD Nero Burning Easy Guide On-Line user Documentation Adobe Acrobat Reader Videogeheugen Geheugen video-adapter Hypermemory, 128 MB Grafische adapter ATI Radeon Xpress 1400 PCI Express Netwerk Netwerkfuncties Ethernet/Fast Ethernet/Gigabit Intern modem Ja Modemsnelheid 56 Kbps Technische details Voorgeïnstalleerde software Microsoft Windows XP Home Edition NL Aanwijsapparaat Touchpad Optische drive Soort optische drive 8x DVD±RW Double Layer Beeldscherm Resolutie 1280x800 pixels Beeldscherm WXGA TFT Crystal View Beeldscherm diagonaal 15.4 " Processor Processorfamilie Intel Core Duo Processor 1.60 Ghz Intel Core Duo T2300, 667Mhz frontsize bus Processor-kloksnelheid Dual Core 1660 Mhz Verbindingsmogelijkheden Draadloze technologie IEEE 802.11a/IEEE 802.11b/IEEE 802.11g Parallele poort(en) Geen Seriële poort(en) Geen Cable lock slot Kensington USB 2.0 poort(en) 3 IEEE 1394/Firewire poort 1 Modem (RJ-11) poort 1 Ethernet (RJ-45) poort 1 Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang Ja Microfoon/ line-in ingang Ja S/PDIF uitgang Ja TV aansluiting S-Video Out DVI poort 1 CardBus PCMCIA slot(en) 1 CardBus PCMCIA slot type ExpressCard slot 32mm/54mm VGA poort(en) DVI-I / CRT adapter Infra-rood data poort Ja
Link naar reactie
vind ik niet zo denderend om mee te gamen. Die X1400 is niet echt geweldig. koop dan liever zoiets voor rond de 1420 euro. Deze Asus heeft een X1600 met een 15,4 inch breedbeeldscherm. http://tweakers.net/pricewatch/140574/Asus-A6JA-Q073H-(T2400-1GB-120GB-DVD+-RW-15.4-inch-TFT-WXP-Home)-prijzen.html of een Dell XPS voor 1700 euro. Deze is nog een stuk sneller en heeft een Geforce Go 7900 en een 17 inch breedbeeld scherm. Met deze kan je absoluut de laatste spellen spelen. http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&l=nl&oc=N08XP5&rbc=N08XP5&s=dhs&sbc=nldhsrsinspn_xps_m1710_3
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...