Ga naar inhoud

Welke PCI videokaart is leuk?


Aanbevolen berichten

Mijn broertjes hebben allebij dezelfde pc. Een jaar of 4 oud, geen bijzondere dingen erop. 64MB video op 't moederbord. Alleen PCI sloten aanwezig... Nu heeft broertje 1 sinds kort een NVidia GeForce FX 5200 128MB PCI-kaart erin zitten en dit is toch zeker (ondanks dat het een oude pc is) een erg goede upgrade. Broertje 2 wil nu ook een betere videokaart erin. Welke is goed om naar uit te kijken? Weer de FX5200? Of zijn er ook andere kaarten vergelijkbaar of beter voor 't zelfde geld?
Link naar reactie
Gaat het in je andere topic om hetzelfde systeem? Zoja, dan graag in één topic houden. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=164241 Veel keuze in pci videokaarten is er niet. De snelste is meen ik een radeon 9250. Heb ooit wel eens een 9600 gezien, maar die kom ik nu niet meer tegen. Radeon 9250 of fx5200 dus. Een overweging is wellicht een ander moederbordje met agp, en een wat betere agp videokaart. Dergelijke bordjes liggen in de orde van 25 euro. Maar kijk dan wel uit, dat je niet teveel uitgeeft.
Link naar reactie
[quote:589bd8d4e6="-stof-"]als je onboard redelijk goed is het mss zelfs niet nuttig[/quote:589bd8d4e6]Nou, als je bijv. een Dell Dimension 1100 hebt met Intel Extreme Graphics 2 aan boord, dan heeft het wel degelijk nut om voor games nog te upgraden met een PCI VGA-kaartje. Zoals Gerben al zei, de 9250 is een hele goede keuze voor een schappelijk prijsje. Je zult er nog vrij recente 3D games op 800x600 met medium detail op kunnen draaien. http://tweakers.net/pricewatch/98037
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...