Ga naar inhoud

Beschadiging glasplaat?


Aanbevolen berichten

[url]http://www.racingteamdesikken.nl/site/tekoop/beeldscherm.jpg[/url] Er zitten 'vlekken' (rood om kadert op de foto) op mijn beeldscherm. Nu heb ik geprobeerd om deze ter verwijderen met een schone zachte doek en later nog met een vochtige doek (schoon water), maar de 'vlekken' gaan niet weg. Kunnen deze 'vlekken' beschadigingen van de glasplaat zijn? Ik las zoiets in de faq en dat je dit krijgt door het gebruik van schurende middelen e.d. Ik stof mijn monitor regelmatig af, maar de glasplaat kom ik niet aan of er moeten (hinderlijke) vlekken op zitten.
Link naar reactie
Als je de faq gelezen had... De meeste moderne crt monitoren zijn voorzien van een kunststof laag. Deze is antireflecterend en antistatisch. Deze beschadigt makkelijk, en kan bij onjuiste behandeling loslaten van het glas. Is bij mijn weten dan niet veel meer aan te doen. Als het puur beschadiging is, en dus geen loslaten, kun je het proberen weg te polijsten met een heel fijn schuurmiddel. Bijvoorbeeld koperpoets. Geen garantie dat het werkt, het is maar een idee.
Link naar reactie
[quote:0e6f560a3c="gerben"]Als je de faq gelezen had... [/quote:0e6f560a3c] Als jij mijn post beter gelezen had dan had je gelezen dat ik de faq gelezen heb :wink: Onderin mijn scherm van links naar rechts is een heel stuk vlekkerig en aan de rechterkant zit een vlek. Als er idd niets meer aan te doen is kan ik misschien beter kijken naar een andere. Ik zie dat ik al een TFT kan krijgen voor minder dan 200 euro. Maar ik ga eerst eens kijken of er nog wat aan gedaan kan worden, want het scherm is nog maar 4 jaar oud.
Link naar reactie
[quote:4ec2ff1f75="Gerben"] 4 jaar is al een redelijke leeftijd voor een monitor. [/quote:4ec2ff1f75] Ik heb thuis op de andere pc een Belinea CRT monitor en die functioneert al 6 jaar probleemloos. 2e hands heb je idd voor weinig al een CRT monitor, maar als ik voor een andere ga dan ga ik voor een nieuwe TFT. Deze zijn ook stukken goedkoper geworden en dan koop ik gelijk 1 die bij een grijs/zwarte tower past :wink: .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...