Ga naar inhoud

7600GT Welk 'merk'


Aanbevolen berichten

Hey, ik ben van plan een 7600GT te gaan kopen maar nu zag ik in [url=http://xtreview.com/review63.htm]deze benchmark[/url] Dat de Leadtek het best presteerde in overclocken en prijs verhouding maar nu vraag ik mij dus af of ik voor die of voor de XFX zal gaan. Ook heeft de XFX 7600GT een XXX versie is dat die paar euro meer waard? en ik zag ibij leadtek geen XXX versie maar wel een Extreme versie zijn die dus ongeveer het zelfde? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Leadtek PX7600GT Extreme: Clock rate: 590 MHz Memory Clock: 1600 MHz Leadtek PX7600GT TDH Clock rate: 560 MHz Memory Clock: 1400 MHz XFX 7600GT XXX Clock rate: 590 MHz Memory Clock: 1600 MHz XFX 7600GT Extreme Edition Clock rate: 580 MHz Memory Clock: 1500 MHz XFX 7600GT (reference design) Clock rate: 570 MHz Memory Clock: 1450 MHz Zoals je wellicht opmerkt heeft de XXX van XFX de zelfde clocksnelheden als de EXTREME van Leadtek, het maakt dus eigenlijk niet uit, bij gelijke prijzen zou ik voor de XFX kiezen, simpelweg omdat dit vaker een duur merk is tov de rest, en omdat ik met dit merk betere ervaringen heb. Als jij betere ervaring met LeadTek hebt moet je uiteraard een Leadtek nemen (overigens ook geen slechte ervaringen met Leadtek, alleen betere met XFX)
Link naar reactie
Overclocken is natuurlijk iets dat niet voor iedere kaart hetzelde is, het kan netzogoed zijn dat jij ineens een brak oc'end kaart koopt. Misschien doen de leadteks het wel beter, als ze in andere reviews ook beter eindigen, of leadtek heeft leuke review samples voor reviewers :P Wie zal het zeggen.... Ik zou gewoon voor de grootste "bang4yourbuck" kijken, dat overclocken helpt maar marginaal.
Link naar reactie
[quote:39eb735042="Vandread"]Overclocken is natuurlijk iets dat niet voor iedere kaart hetzelde is, het kan netzogoed zijn dat jij ineens een brak oc'end kaart koopt. Misschien doen de leadteks het wel beter, als ze in andere reviews ook beter eindigen, of leadtek heeft leuke review samples voor reviewers :P Wie zal het zeggen.... Ik zou gewoon voor de grootste "bang4yourbuck" kijken, dat overclocken helpt maar marginaal.[/quote:39eb735042] Daar ben ik het ook mee eens, overclocken merk je alleen als het echt 1/4e overclock is ofzo, verder merk je 50MHz alleen in 3Dmark
Link naar reactie
[quote:b54e865a3d="Vandread"]dat overclocken helpt maar marginaal.[/quote:b54e865a3d]Nou, er zit aardig wat rek in de core van de 7600GT, dus zo marginaal is het ook weer niet. Maar ik ben het met je eens dat dit soort reviews pure onzin zijn. Alle cores komen uit dezelfde nVidia stal, dus overklokbaarheid is volledig afhankelijk van wat voor exemplaar je in handen krijgt, ongeacht het merk! Tenzij een bepaalde fabrikant er een betere koeler op schroeft of de kaart voorziet van beter geheugen, maar dat verandert nog steeds niets aan de core zelf. Of tenzij een fabrikant zelf vooraf de kaarten gaat selecteren en een aantal kaarten zelf opvoert en overklokt verkoopt, dan is de kans dat je lekker kunt OC'en met een niet-overklokte kaart van datzelfde merk ook weer een stuk kleiner gemaakt.
Link naar reactie
Stukje verbruik: http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/4/ http://techreport.com/reviews/2006q1/geforce-7600-7900/index.x?pg=13 wel interesant opzich, zou een 7900gt niet interesanter zijn toch? En nog steeds vind ik de mogelijk performance winst bij overclocken niet echt, heb nog weinig reviews gezien die er echt meer dan 50mhz meer uitpersen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...