Ga naar inhoud

dvi of vga en geheugen vraag


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb deze week een nieuwe comp gekocht ( amd sempron 3100+ / 512 mb ddr / 64 mb video onboard / 200 gig hd / dvd rw van lite-on ) het is een acer T 135 incl. toestenbord en muis. (dit alles voor maar 289,-ex btw) en ik heb bij mediamarkt een acer al1914 tft scherm gekocht ik heb de volgende vragen : Het acer 19 inch scherm is 12ms heeft een dvi en vga aansluiting en ik heb de vga aangesloten . ik vind het beeld als ik een avi of wmv kijk niet zo scherp als mijn ouwe crt scherm. vraag 1 - is het met dvi veel beter? (ik speel geen spellen) de videokaart is geintregeert 64 mb ,ik houd dus 448 mb over voor de rest. vraag 2 - als ik er een ati radeon 9250 128 mb + tv out +dvi in zet heb ik dus meer videogeheugen en agp en dvi . scheelt dit dan veel ? het agp kaart kost maar 39 euro vraag 3 - als ik de agp kaart er in zet ,wat gebeurt er dan met de 64 mb geintregeeert geheugen ,word dit als gewoon geheugen gebruikt zodat ik dan 512 mb heb en geen 448 mb of ben ik de 64 mb kwijt. ik hoop dat het een beetje duidelijk is. ik kan niet direct antwoorden ,ik ga zo de stad in op zoek naar die brute creative 2.1 i-tigue 3330 set. groeten niels
Link naar reactie
[quote:6d9cbdeea5="radeloos"]ik heb de volgende vragen : Het acer 19 inch scherm is 12ms heeft een dvi en vga aansluiting en ik heb de vga aangesloten . ik vind het beeld als ik een avi of wmv kijk niet zo scherp als mijn ouwe crt scherm. vraag 1 - is het met dvi veel beter? (ik speel geen spellen)[/quote:6d9cbdeea5]Gaat niet helpen. TFT's werken met een vaste beeldresolutie (1280x1024 voor standaard 19" schermen) en filmpjes (DVD/DivX) zijn veelal van een veel lagere resolutie. Bij fullscreen moet de TFT de open plekken tussen de pixels zelf "inkleuren" en dan wordt het beeld minder scherp dan bij een CRT, waarbij het scherm geen vaste beeldresolutie geldt. DVI is m.n. nuttig voor scherpte bij internet en office-applicaties (kleine lettertjes). [quote:6d9cbdeea5="radeloos"]de videokaart is geintregeert 64 mb ,ik houd dus 448 mb over voor de rest. vraag 2 - als ik er een ati radeon 9250 128 mb + tv out +dvi in zet heb ik dus meer videogeheugen en agp en dvi . scheelt dit dan veel ? het agp kaart kost maar 39 euro[/quote:6d9cbdeea5]Scheelt niet veel, je kunt er beter voor dat geld 512MB extra intern geheugen inzetten. Dan heb je i.p.v. 448MB gewoon 960MB fysiek geheugen beschikbaar. [quote:6d9cbdeea5="radeloos"]vraag 3 - als ik de agp kaart er in zet ,wat gebeurt er dan met de 64 mb geintregeeert geheugen ,word dit als gewoon geheugen gebruikt zodat ik dan 512 mb heb en geen 448 mb of ben ik de 64 mb kwijt.[/quote:6d9cbdeea5]Die 64MB ben je kwijt, want de [url=http://www.acer.nl/acereuro/page9.do?sp=page4&dau34.oid=13248&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=3&CountryISOCtxParam=NL&LanguageISOCtxParam=nl&crc=2077620373]Acer T135[/url] beschikt niet over een videochip met dynamisch geheugen wat je ziet bij TurboCache van nVidia GeForce of HyperMemory van ATi Radeon.
Link naar reactie
[quote:b025984156="radeloos"]aan de ene kant wel beter want als ik de kast open maak ben ik direct mijn 3 jaar garantie kwijt,van mijn 2 dagen oude computer.[/quote:b025984156]Waarom? Je moet toch wel in de kast kunnen voor upgrades of stofvrij maken? Wie zegt dat de garantie dan vervalt, de winkelier of Acer? En in welke voorwaarden? Een winkelier mag je ook niet dwingen om upgrades alleen bij hem uit te voeren, da's gedwongen winkelnering en verboden bij de wet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...