Ga naar inhoud

2 verschillende videokaarten, mogelijk?


Aanbevolen berichten

Binnenkort heb ik een nieuwe pc, maar de huidige pc komt waarschijnlijk te vervallen. Beeldscherm en videokaart zou ik graag voor een 2e scherm bij die nieuwe pc hebben. Alleen, de videokaart van deze pc is maar 4 mb, de andere is een 16 mb welke uitbreidbaar is met de RAM van de pc zelf. welke ik naar ongeveer 128 mb ga uitbreiden. Nou wilde ik het zo doen dat op de oude kaart alleen windows draait, en msn enzo, en het andere scherm een spelletje. Zodat de boel niet op hol slaat omdat er een spelletje op de 4 mb kaart komt. Weet iemand van jullie of het mogelijk is de instellingen zo te zetten dat dit ook werkelijk kan, of zeggen jullie van: koop er beter een andere kaart bij, ben je van het gezeik af. Ik hoop niet dat jullie me direct op kosten willen jagen, want dat gebeurt hier vaker. groet Rutger
Link naar reactie
technisch is het volgens mij niet mogelijk om 2 kaarten in je pc te zetten die beide een ander deel van de taken op zich neemt. dus wat dat betreft zal je toch echt een andere oplossing moeten vinden. Een simpel videokaartje is niet zo duur. Ik neem aan dat je trouwens maar erg weinig gamed of erg oude spellen speelt? Misschien is het handig even de specificaties van je systeem op te geven, dan kunnen we kijken wat er mogelijk is. Wat is eventueel je budget?
Link naar reactie
[quote:366aba34ad="arjant2"]technisch is het volgens mij niet mogelijk om 2 kaarten in je pc te zetten die beide een ander deel van de taken op zich neemt. dus wat dat betreft zal je toch echt een andere oplossing moeten vinden. Een simpel videokaartje is niet zo duur. Ik neem aan dat je trouwens maar erg weinig gamed of erg oude spellen speelt? Misschien is het handig even de specificaties van je systeem op te geven, dan kunnen we kijken wat er mogelijk is. Wat is eventueel je budget?[/quote:366aba34ad] op dit moment game ik nogal weinig, omdat ik hier dus maar een 4 mb kaart in heb zitten en ik een andere pc moet gebruiken om te gamen. Als ik me niet vergis heeft die videokaart in de andere pc geen 2 aansluitingen, pc zelf is uit 2001. Simpel videokaartje van 128 mb, hoeveel mot ik daarvoor ongeveer neertellen denken jullie? dus met 2 aansluitingen 1 normale 1 zo'n andere zoals jullie bedoelen)
Link naar reactie
[quote:cac6c95b4d="arjant2"]ja maar dat is heel wat anders dan op 1 videokaart gamen en op de andere msn.[/quote:cac6c95b4d] Wat is er anders aan? Je kunt instellen welk beeldscherm de primaire is, en welke de secundaire. Als je gaat gamen pakt hij gewoon het primaire scherm, die je uiteraard op de goede videokaart hebt aangesloten. Maar een kaartje met 2 uitgangen (wat ze tegenwoordig bijna allemaal hebben) is de betere oplossing zoals ik al aangaf.
Link naar reactie
[quote:1627321eb2="arjant2"]ja maar dat is heel wat anders dan op 1 videokaart gamen en op de andere msn.[/quote:1627321eb2] Volgens mij niet hoor. Je sleept MSN in het tweede schermpje en start counterstrike op, dat zich opent op het primaire beeldscherm. Als je een tweede monitor op de videokaar aansluit heb je een twee keer zo breed windowsscherm. In de tweede helft rendert de videokaart msn en in de eerste Counterstrike. Voor msn heb je echt geen tweede videokaart nodig hoor :wink: .
Link naar reactie
[quote:6f4197a0dc="RVPower"]En jullie letten ook niet op: [quote:6f4197a0dc]Simpel videokaartje van 128 mb, hoeveel mot ik daarvoor ongeveer neertellen denken jullie? dus met 2 aansluitingen 1 normale 1 zo'n andere zoals jullie bedoelen)[/quote:6f4197a0dc] Nog geen reactie op gezien :roll:[/quote:6f4197a0dc]Jij let ook niet op aangezien ik vraag of je een AGP aansluiting hebt ja of nee. geen antwoord is geen advies. succes er verder mee.
Link naar reactie
hoeft niet bruin te zijn :wink: . Je moet everst downloaden van www.lavalys.com , daar kun je wel op vinden wat voor slot je hebt. En eh, iets aardiger kon ook wel he: "en jullie letten ook niet op" en "ik heb nog steeds geen reactie gezien". We antwoorden wel en proberen je gewoon te helpen, een beleefd antwoord is dan wel zo fijn :wink:
Link naar reactie
Ik bedoelde moederborden in het algemeen, maar ik denk dat jij specifiek het mobo bedoelde wat de TS heeft, alhoewel ik na even vluchtig overkijken niet gezien heb dat hij dit opgaf. Mijn AGP-slot is trouwens rood... @TS op dit plaatje is het dus het groene slot: [img:9b0c07c081]http://www.flashbios.org/catalog/images/mainboard.jpg[/img:9b0c07c081]
Link naar reactie
?? Ik snap je zin niet. Ik dacht dat het gewoon "over" bruin was? Bedoel je dat in je handleiding beweerd wordt dat er alleen bruine AGP-sloten bestaan :lol: ? Maar goed dit wordt offtopic. Laten we afwachten of de TS tevreden is met deze antwoorden. Voor goedkope videokaarten kan je eens op www.alternate.nl en www.azerty.nl rondsnuffelen, naar een Radeon 9200(SE)/9250. Die voldoen prima voor jouw.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...