Ga naar inhoud

Nieuw gekocht toch aangesoldeerd?


Aanbevolen berichten

Oke, ik heb onderstaande ti4200 verkocht op marktplaats voor 25€. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=151525 Toen der tijd gekocht in verzegelde doos. Aangezien ik hem anders niet aanneem. De ontvanger die hem dus van mij gekocht heeft meldt alleen het volgende: Er is volgens hem aangesoldeerd. Hij werkt goed bij hem, ik heb hem orgineel uit doos en is nooit kapot geweest toch beweerd hij dit. Zie zijn email: Ik zou nog een fotootje sturen, maar ik bedacht me net dat het op jouw foto ook duidelijk te zien is, dat het een ander condensatorretje is, zie tussen de VGA aansl. en de GPU-cooler in, is een tonnetje paars/blauw van kleur te zien, en alle andere zijn zilver met zwart. Aan de andere zijde is te zien dat de 2 pinnetjes gesoldeerd zijn (kringetje eromheen van het soldeer-vet). Als het verder goed gebeurd is dan zal het niets uitmaken, maar het is alleen voor mijn gevoel jammer dat het niet zo "maagdelijk" meer is. Het zal dan toch een gerefurbisched uitvoering zijn, maar daar is de prijs dan waarschijnlijk ook naar geweest toen jij hem hebt gekocht. Ik weet alleen niet zeker nu of ik hem ga gebruiken voor de PC waar die voor bestemd was. Daar heb ik toch liever de "beste" onderdelen in. Mocht je het bonnetje nog vinden en heb je de mogelijkheid om het makkelijk te scannen, dan zou je het nog eens mogen mailen graag als het niet veel moeite is. --------------------------------------- Nu vind ik het allemaal maar onzin. Want je koopt voor 25€ een vga. Die toch in een al aardig oud is. En goed werkt maarja. Weer iemand of dat paarse condensatortje orgineel is of niet?
Link naar reactie
Kan verkeerd zijn, maar volgens mij is het wel degelijk origineel. Alle andere condensators zijn SMD uitvoeringen (Surface Mounted Device), en worden gesoldeert aan de bovenzijde van de print. Die blauwe is en gewone condensator met draadaansluitingen welke door gaatjes in de print aan de onderzijde wordt gesoldeert. Die gaatjes kan je niet zomaar boren, vermits een print meerlagig is, de kans dat je een printbaan beschadigt is dus zéér groot. Lijkt mij eerder een aanpassing van het produktieontwerp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...