Ga naar inhoud

Horizontaal trillen CRT scherm


Aanbevolen berichten

De monitor is 4/5 jaar oud maar heeft wel een goed beeld als het tenminste stil wil staan, heb de monitor opengemaakt en kan niet zeggen dat er veel stof en aanslag inzat, print etc ziet er ook degelijk uit en alles is netjes geaard. Wandcontactdoos is geaard! en alle zaken die evt van invloed kunnen zijn uit de buurt gezet. Heeft er iemand nog een idee? Voor de volledigheid, geen parkinson!
Link naar reactie
Hoi, Degauss zit er op maar dat had ik al geprobeerd zonder resultaat. Na een driverwisseling en biosbijstelling ivm wisseling van onboard met pci video was het even weer strak maar na hem koud weer opgestart te hebben is het weer zichtbaar, al is het minder.Het zou wel eens een warmte probleem kunnen zijn evt in samenhang met een slecht contact. Beeld is nu een keer samengeklapt naar beneden(trapeziumvorm) wat met een tik op de kast weer een kompleet beeld werd. Tikken op de kast geeft ook een aantal horizontale strepen op het beeld dus moet het haast wel een slecht contact zijn of een slechte soldeerverbinding. Dus gaat de kast weer open en denk ik de print eruit, maar daar moet ik eerst wat moed voor verzamelen!
Link naar reactie
Hoi, Misschien iets om voor te dragen bij MYTHBUSTERS , alleen TV `s uit de jaren 60 doen dit misschien maar tegenwoordig, en dat is al heel lang wordt bij het uitschakelen ook gezorgd dat de eventuele aanwezige spannig wegvloeid.Alleen direct na het uitzetten is dus de mogelijkheid aanwezig iets mee te krijgen omdat er wel even tijd nodig is om het zonder vuurwerk te doen. Ik verbaas me steeds weer hoelang zaken die al tientallen jaren achterhaald zijn dikwijls nog als de hele waarheid gebracht worden. P.S. Cafe`praat ,politiek en reklame moeten ingeschat worden als [/b] net niet liegen[b] Mijn TFT is net op zwart gegaan, alleen het aan/uit ledje doet het nog en het scherm licht vaag op zonder beeld, een andere monitor (van deze post) moet het nog even volhouden nu.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...