Ga naar inhoud

welke videokaart kan ik nemen op mijn compaq PC


Aanbevolen berichten

Ik heb een Compaq presario 6165EA 1.9 Ghz met een onboard videokaart , nu wil ik er een "ASUS V9999LE" of "RADEON 9800 PRO" opzetten (in een vrij AGP slot) . Ik heb 768 MB geheugen . Mijn moederbord is een "Compaq 1.40 model 07E8h" . Nu wil ik eigenlijk weten, als deze kaart hier (goed) op gaat werken en welke van de 2 kaarten zouden jullie me aanraden ??
Link naar reactie
Ik zie dat de voeding in deze micro ATX kast bijzonder mager is, slechts 200W voor de AMD-versie en 235W voor de Pentium-versie. Heb je trouwens een AthlonXP of een P4 CPU? [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=en&cc=us&docname=c00030805#top]Compaq Presario 6165EA Desktop PC - Product Specifications[/url] Aan de voeding en de kast te zien, zou ik er geen 8 pipelines of zwaardere kaart in stoppen, max. een Radeon 9600XT. http://www.tweakers.net/pricewatch/116303 Wat voor games gaan er gespeeld worden? Als het niet om zwaar 3D geweld gaat, maar bijv. om GTA Vice City, dan zou je ook kunnen volstaan met een Radeon 9550 van ca. 50 euro. http://www.tweakers.net/pricewatch/120907
Link naar reactie
[quote:b05eaaf1bb="strangerke"]Dus de door mij genoemde kaart(en) gaan hier niet op werken ??[/quote:b05eaaf1bb]Nee, tenzij je de voeding vervangt voor een krachtiger exemplaar (min. 350W van een goed merk). En waarschijnlijk moet het een duurder micro ATX voedinkje worden, tenzijn ook gewoon ATX voedingen in die behuizing passen. Maar eigenlijk is een zware videokaart ook niet aan te raden bij een relatief zwakke CPU als een 1.9GHz P4. [quote:b05eaaf1bb="strangerke"]Spellen zoals Far cry zal ik niet kunnen spelen met een Radeon 9600XT zeker ?[/quote:b05eaaf1bb]Jawel, maar bij 1024x768 niet op de allerhoogste kwaliteit. En AA/AF kun je dan helemaal vergeten. http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-08.html
Link naar reactie
Neem van mij aan, het is zeer onverstandig om geld uit te geven aan Compaq pc's of soortgelijke troep. Want het is serieus waar de ergste troep die ik ooit heb gezien. Ik wordt gek van die rotzooi. De moderborden zijn klote, de voeding zijn bagger en veels te licht, de kasten zijn slappe bagger. Ik heb er geen goed woord voor over. Als je graag games wil spelen zou ik gewoon een hele nieuwe pc aanschaffen als ik jou was. En dan gewoon zelf iets samen stellen mbv de mensen op dit forum bij bijvoorbeeld Azerty.
Link naar reactie
Eens met Obi-WAN. Een 9600XT of ietjes krachtiger is het maximum wat je in kan stoppen. Je voeding is dan sterk genoeg. Als je bij de compaq je voeding wil vervangen dan moet je vrij zeker een Compaq voeding hebben. Standaard voedingen hebben andere afmetingen en aansluitingen. Dit geldt voor alle A-merken. //kid jansen: Compaq en de andere A-merken zijn wel goede machines, alleen niet geschikt voor hobbyisten zoals de meesten op dit forum. Een A-merk pc is stabiel, doet wat ie moet doen en meerr ook niet. Het zijn over het algemeen genomen machines voor mensen die niets weten van een pc en dat ook niet willen weten.
Link naar reactie
[quote:3c783730cd="sdh"]Ik zou overigens zelf eerder een Geforce 6600 nemen i.p.v. de 9700PRO.[/quote:3c783730cd]Zowel de 6600 als de 9700pro zou ik afraden omdat beide kaarten over 8 pixelpipelines beschikken. Dit levert wel betere prestaties, maar trekt ook flink meer stroom dan een videokaart met 4 pixelpipelines als de 9600XT.
Link naar reactie
[quote:4dad2547b2="strangerke"]Als ik deze (9600 xt) nu plaats , moet ik dan de onboard kaart uitschakelen ?? of hoef ik hier niets mee te doen ?[/quote:4dad2547b2]Bij bepaalde moederborden zit er een optie in de BIOS om de onboard video uit te zetten: dan moet je deze ook gebruiken. Heb je die optie niet, dan zal onboard video waarschijnlijk automatisch uitschakelen als je een videokaart in het AGP-slot stopt. FF de handleiding daarover raadplegen. [quote:4dad2547b2="strangerke"]Kan ik deze dan nadien ,als het nodig moest zijn , terug inschakelen ?[/quote:4dad2547b2]Iets dat je in de BIOS uit kunt schakelen, kun je ook weer inschakelen ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...