Ga naar inhoud

XFX 6600GT 256 MB AGP


Aanbevolen berichten

beste computervrienden, ik overweeg om de volgende kaart aan te schaffen: XFX 6600GT 256 MB, AGP, Video-In/Video-Out, Dual DVI XFX product code: PVT43AUDF7 enkele vragen echter over het product: 1. wat is jullie algemene ervaring met XFX? ik heb reeds Asus, Leadtek, en Sapphire gehad, en ben benieuwd wat jullie van XFX vinden. goede cooling, slechte cooling, goedkope of dure memory chips, enz. 2. hoe zit het met de geheugentimings/ramdacs en snelheid van de GPU op deze kaart? is het zo dat 256 MB kaarten vaak trager geheugen hebben dan 128 MB kaarten? 3. XFX service is NU al bagger slecht..heb ze al twee gemailed of zij mij informatie kunnen geven aan de hand van de XFX product code, want deze is niet te vinden op de XFX website..tot nu toe geen antwoord.. andere merken aanraden is geen probleem, mits ze aan de volgende voorwaarden voldoen: - 6600GT - Video-In - AGP ik had in principe de Gainward 6600GT 128 MB Goes Like Hell op het oog, maar dit geef ik op..er zijn niet tot nauwelijks Gainward 6600GT kaarten met video-in verkrijgbaar in NL! verder heeft MSI nog een 6600GT AGP kaart met video-in, maar dat is 128 MB..en deze XFX heeft dus 256 graag jullie commentaar/mening/advies/enz alvast bedankt Ruud
Link naar reactie
[quote:4ca6fe6c61="ruudpel"]- Video-In[/quote:4ca6fe6c61]Waar is die video-in voor nodig eigenlijk? :roll: Je zou evt. ook kunnen denken aan een 128MB 6600GT en een los TV-kaartje met Video-in. http://www.tweakers.net/pricewatch/99135 http://www.tweakers.net/pricewatch/100700 De 256MB is wel 1000MHz DDR3 geheugen, maar of het geheugen boven 128MB bij een 6600GT nou veel gebruikt wordt bij de spellen die nu op de markt zijn is een andere vraag. XFX is trouwens een prima merk, had eerst een 6800LE van XFX die prima kon overklokken. Fan vond ik persoonlijk niet zo luidruchtig, maar het kan natuurlijk altijd stiller als je bijv. een Zalman erop zet.
Link naar reactie
[quote:165775c7bf="Obi-wan-kenobi"]De 256MB is wel 1000MHz DDR3 geheugen, maar of het geheugen boven 128MB bij een 6600GT nou veel gebruikt wordt bij de spellen die nu op de markt zijn is een andere vraag..[/quote:165775c7bf]Ik denk het wel want op bijvoorbeeld de 9800PRO was het ook zinvol, en de 6600GT is wel weer een stukje sneller dan de 9800PRO. :wink:
Link naar reactie
Als het geheugen net zo snel loopt als bij de 128mb versie, en de prijs niet teveel hoger is 256mb natuurlijk aan te raden. (rond de 300 euro zit alweer de X800XL, geen idee of die met video-in bestaat) Los kaartje voor Video-In is wel handiger, hoef je bij je volgende video-kaart ook geen rekening daar meer mee te houden, en je hebt dan meer keus ;)
Link naar reactie
[quote:4cdf2702e4="Obi-wan-kenobi"][quote:4cdf2702e4="sdh"]Ik denk het wel want op bijvoorbeeld de 9800PRO was het ook zinvol[/quote:4cdf2702e4]FarCry was dat toch? Bij andere benchmarks was het verschil minimaal dacht ik.[/quote:4cdf2702e4]Dat was met de gewone 6600 bij de "vulcano map" ofzo van Farcry d8 ik. :wink: Het lijkt mij dat 256MB op een 6600GT wél zinvol is, mits de prijs goed is wat HJS ook al zegt.
Link naar reactie
nou, ik heb de TV-in nodig om mijn home cinema set aan te kunnen sluiten, zodat ik DVD kan kijken via mijn de stand-alone dvd speler op m'n PC ik heb al een Hauppauge PVR-250 TV-kaart, inclusief video-in, maar deze geeft video/audio synchronisatie problemen als ik een DVD afspeel..het geluid loopt een seconde achter uit m'n hoofd op mijn vorige videokaart, Leadtek Ti4200 ViVo, had ik deze vertraging niet hierdoor ben ik dus weer op zoek naar een ViVo videokaart...
Link naar reactie
[quote:440f2e46b9="ruudpel"]hij is niet te vinden op de XFX site nee maar zoek maar is met google naar PVT43AUDF7 6600GT, AGP, 256 MB, ViVo, Dual DVI[/quote:440f2e46b9]bij welke winkel wil je em eigenlijk kopen? //Edit: kheb er al een aantal gevonden maar deze kaart met 256mb is wel een stuk duurder! :o de 6600GT 256MB kost rond de €250,- terwijl je de 128MB variant al wel voor rond de €180,- hebt...
Link naar reactie
d'r zijn een aantal winkels die 'em hebben eentje in amsterdam waar je ook af kan halen (= geen verzendkosten) dat is wel een optie voor mij maar ik ben nog steeds benieuwd naar de snelheid van de geheugenchips en zo..ik heb in het verleden wel is gehoord dat de 256 MB kaarten tragere geheugenchips hebben dan 128 MB..of is dat in dit geval niet zo?
Link naar reactie
[quote:c70a63b298="ruudpel"]d'r zijn een aantal winkels die 'em hebben eentje in amsterdam waar je ook af kan halen (= geen verzendkosten) dat is wel een optie voor mij maar ik ben nog steeds benieuwd naar de snelheid van de geheugenchips en zo..ik heb in het verleden wel is gehoord dat de 256 MB kaarten tragere geheugenchips hebben dan 128 MB..of is dat in dit geval niet zo?[/quote:c70a63b298] Meestal wel ja :)
Link naar reactie
[url=http://www.tweakers.net/pricewatch/105992?Landfilter=All]Club3D Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, [b:927d0364ba]ViVo[/b:927d0364ba]), CGAX-XL86VDD[/url] En die zal er van andere merken ook wel zijn. en hier waarom, bij Anand blijft hij alleen in Doom3 echt achter op de 6[b:927d0364ba]8[/b:927d0364ba]00GT http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2299&p=8 RD, is dat nog steeds zo?
Link naar reactie
X800XL is inderdaad sneller dan de 6600GT256mb en 6800GT, dat is de kaart om te kopen op dit moment. De X800XL gaat sterk in prijs dalen, over een maand of 2 moet ie voor minder den 300 euro te koop wezen. ook in AGP. 256mb op een 6600GT heeft wel zin in bepaalde gevallen, nadeel is dat hij dan een stuk duurder is en voor dat geld ken je dan al bijna een X800 256mb kopen (non-XL). deze X800 256MB PCIe is sneller dan een 6600GT in de meeste gevallen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...