Ga naar inhoud

verschil??


Aanbevolen berichten

Ik heb die Extreme van XFX niet getest, (ik ben de schrijver en tester van dat artikel). Als ik zo her en der op internet kijk is het wel een goede kaart: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=13 Maar hij is niet standaard geklokt op de hogere waardes zoals de Leadtek variant, wel heeft hij het zelfde snelle 1.6ns geheugen, en klokt hij goed over. Als je geen overklokker bent en gewoon meteen uit de doos een razend snelle kaart wilt kan je beter voor de Leadtek extreme edition gaan, deze is standaard het snelst, hij heeft niet voor niets de award gewonnen ;)
Link naar reactie
De XFX kwam er als beste uit door een aantal factoren, waaronder de prijs/prestatie verhouding, de AGP kaart is goedkoop en levert de beste prestatie van alle geteste AGP kaarten. dat is o.a. de reden voor de award. Dit zegt niets over de PEG variant, deze is namelijk gewoon 500/1000 net als de rest en daardoor niet extra bijzonder. Als je een PCI-Express kaart wilt hebben die erg snel is zou ik voor de ATI Radeon X800 gaan en als je genoeg geld hebt de X800 met 256mb (circa 280 Euro). Als tweede keuze komt dan de GeForce 6600GT, dan zou ik de Leadtek aanschaffen, mocht je die niet kunnen bemachtigen is de XFX een prima alternatief.
Link naar reactie
Bijna alle 6600GTs zijn std. snel uit de doos, ze zijn ook verder niet te softmodden oid. Je zou niet kunnen zeggen dat de AGP versie van een kaart hetzelfde is als de PCI-E versie, aangezien er niet altijd hetzelfde geheugen wordt gebruikt. Ik zou gewoon kijken welke je kan pakken uit de Top3 aangezien ik het een goed artikel vond (top Red Dragon.. snap alleen niet waarom de X800 er tussen zit 8)) en het ook redelijk klopt.
Link naar reactie
In de Computer!totaal van Maart 2005 staat een stuk over de X850 en X800 PCIe kaarten hier word ook aangegeven welke core beide kaarten gebruikt. de R430 core is de fabricage naam voor de chip die gebruikt word in de X800 PCIe kaarten, zo heeft de X800XT PCIe een R423 core en de X850XT bijvoorbeeld een R480 core. Je kan het inderdaad zoals Bmwmaster al aangeeft vergelijken met de benamingen voor de core van de Athlon64 (winchester, Newcastle e.d.) en de Pentium 4 (Northwood, Prescot e.d.) Aan de hand van de core kan je zien ontleden wat voor kaart het betreft, de AGP versie van de X800 heeft bijvoorbeeld een R420 core en die verbruikt veel meer stroom dan de R430 core, om maar een verschil te noemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...