Ga naar inhoud

PC herstart bij opstarten spelletjes...


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe pc gebouwd met een Asus Radeon A9600XT VTD 128MB, maar als ik een spelletje wil opstarten, herstart de pc vanzelf, en als hij weer op is gestart geeft hij me zo'n Microsoft rapport verzenden venstertje; je raad het al, in windows xp pro... Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen??? De driver die ik geinstalleerd heb komt van de asus site: FileName: ati805_w2kxp.zip Description: ASUS ATI VGA card driver version 8.05 for Windows 2000 and Windows XP.... Verder heb ik de DirectX 9.0C (redistributional) geinstalleerd...
Link naar reactie
[quote:b5424b21ab="laurensbot333"]je kan dit eens proberen probeer een andere driver. verwijder wel de oude. kijk of memtest+ fouten geeft. kijk of je vram goed is met testvram.[/quote:b5424b21ab] zijn memtest+ en testvram progjes? Ik krijg trouwens geen blauw scherm, hij start gelijk opnieuw op. Nu heb ik ATI VPU recover uitgezet, en nu reboot hij niet, maar eindigd en dan ben ik weer gewoon op het bureaublad (met een vet lage resolutie... 640x480)... Dus ik kan het spel nog niet spelen.
Link naar reactie
Ik heb de een na nieuwste driver geinstalleerd van de asus website, nu herstart de pc niet meer en ik heb er ook een paar spelletjes mee gespeelt, maar af en toe stoppen de spelletjes ineens weer (soms wel en soms niet, gister bv wel, vandaag niet) en sommige graphics in windows (bijvoorbeeld het pijltje bij een dropdown menu of de inlog plaatjes) zijn "vies" geworden... Ze schieten een beetje uit (binnekort post ik ff een screenshot). Kan het liggen aan een out-to-date BIOS driver? Of ligt het miss aan de asus drivers? Oja, en toen ik vandaag de pc opstartte, kwam ik ineens meteen in de bios en die zei dat me pc de laatste keer af was gesloten omdat de CPU speed incorrect was, terwijl ik daar helemaal niet aan had geprutst... Wat zijn de instellingen van een Athlon XP 2600+ in de BIOS? Mijn moederbord is een Asus A7V600 Alvast heel erg bedankt!!
Link naar reactie
Ok, ik heb windows opnieuw geinstalleerd en de drivers van de ATI website geinstalleerd en directx 9.0 c geinstalleerd, en nu werken de spelletjes prima. Alleen nu heb ik een nieuw probleem en ik denk dat het aan de monitor ligt: De desktop van windows is helemaal "bevlekt"; de vensters worden niet helemaal weergegeven zoals het hoort. Ik heb alles geprobeerd, de nieuwste drivers van de monitor en videokaart geinstalleerd, alle settings in het beeldscherm instellingen venster etc. etc. Maar het rare is dat als ik in het beeldscherm instellingen venster, alles weer even normaal weergegeven wordt, maar als ik het weer afsluit is het weer terug. En ook heb ik geprobeerd een printscreen te maken van wat ik zag om hier te posten, maar als ik dan in paint ga en het plaatje plak, is het allemaal gewoon, dus niet zoals ik het heb gezien toen ik op printscreen drukte... Daarom lijkt het me al helemaal een monitor probleem... Wat kan ik hier aan doen????? PS: Ik heb het beeldscherm ook een keer op 75 herz gezet terwijl er op de achterkant van het beeldscherm staat dat het 60 herz moet zijn, maar ik kreeg el gewoon beeld (nog altijd met hetzelfde probleem), nu heb ik het weer op 60 Hz gezet. Bedankt!
Link naar reactie
Testen op een andere pc heb ik al gedaan, en ik heb het probleem nu min of meer opgelost: De monitor trok het niet met alle kleuren vol: Ik kan in de monitorinstellingen (OSD) de kleurbalken helemaal vol gedaan, en daardoor werd het wazig... Raar, want hij hoor(de) dat te kunnen. Nu staat hij op 9300 en alles ziet er prima uit... Bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...