Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:0e807501e5="sdh"]Geef mij toch maar een goeie ouwe CRT :D[/quote:0e807501e5] Beetje nutteloos zo'n reactie zonder onderbouwing. Dat merk je wel vaker, mensen zijn altijd wat huiverig voor het nieuwe. Ik ben het helemaal eens met stefanpack. Ik draai standaard met 2 schermen, een TFT en een CRT ernaast. Ik kijk toch veel liever naar die TFT dan naar die CRT waarbij je eerst door 2cm glas moet staren.
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:b4871ee320="BrigitteW"]Geblaat van mensen die geen TFT hebben.....[/quote:b4871ee320] Als dat op mijn reply gericht was wil ik het nog wel onderbouwen hoor. :wink: Als een 'echte' gamer vind ik de optimale resolutie voor een TFT nogal vervelend. Alle resoluties die eronderliggen of erboven liggen, zo is tot op heden mijn ervaring omdat ik ook met een TFT scherm werk, wordt het beeld waziger en minder scherp. Ik wil namelijk niet tegen dat punt aanlopen dat ik straks een nieuwe grafische kaart moet kopen omdat ik die games niet meer op 1280 x 1024 kan spelen maar dat ik een stap terug moet doen. Als de beeldkwaliteit dan ook nog naar beneden zakt door het hierboven beschreven verschijnsel, geef mij dan nog maar een 19 "inch beeldkanon die daar geen last van heeft. Overigens vind ik de TFT's nogal prijzig. Tuurlijk zal mijn mening over een jaar of zo weer veranderd zijn, maar op het ogenblik zou ik mijn CRT niet vervangen door een TFT scherm.
Link naar reactie
[quote:171bd94d78="Mrs.Birdlover"]Helemaal mee eens! Om de een of andere reden vind ik het beeld ook "rustiger" voor de ogen. Geen idee overigens hoe dat komt.[/quote:171bd94d78] Kijk eens naar de instellingen van de verversingsfrequentie op je CRT, dat is de oorzaak van veel rustigheidsprobleempjes ;) Reactie op openingspost: Het dode-pixel probleem is tegenwoordig behoorlijk aan te pakken, dat is alleen een argument als je echt goedkoop wilt doen en niet aan garanties wil. (overigens, een heel zeldzame keer kan het zelfs op CRT's voorkomen :)) TFT's zijn lekker compact en vaak ook flexibeler op te stellen, maar CRT's kunnen makkelijk ingesteld worden op veel diverse resoluties die perfect weergegeven worden behalve qua geometrie. Het is echter wel zo dat TFT's minder stroom verbruiken tijdens het gebruik dan CRT's. Mijn volgende monitor wordt waarschijnlijk wel een TFT, maar qua beeldkwaliteit verwacht ik eigenlijk weinig vooruitgang, ik zie vooral het voordeel van de ruimtebesparing :)
Link naar reactie
Ik ben nu ruim 3 jaar aan de tft, eerste scherm was inderdaad iets trager en had dode pixel (die zag je overigens alleen wanneer scherm op zwart stond, als je bezig was zag je het niet)...nu paar maanden een 17 inch Hitachi... gewoon genieten.....nooit meer zo'n grote logge glasbak voor mij!!!!
Link naar reactie
[quote:be9635752f="Erwtensoep"]Ahem? Logge glasbak? De CRT is een knap staaltje techniek, het is geen glasbak. In TV's zullen we er nog lang mee door gaan.[/quote:be9635752f] Voor computer schermen zijn er al een aantal fabrikanten die geen CRT schermen meer produceren. Dat zegt ook wel wat...
Link naar reactie
[quote:80d6d7d816="Erwtensoep"][quote:80d6d7d816="Mrs.Birdlover"]Helemaal mee eens! Om de een of andere reden vind ik het beeld ook "rustiger" voor de ogen. Geen idee overigens hoe dat komt.[/quote:80d6d7d816] Kijk eens naar de instellingen van de verversingsfrequentie op je CRT, dat is de oorzaak van veel rustigheidsprobleempjes ;) [/quote:80d6d7d816] Ik heb geen CRT meer, die heeft mijn neefje nu. Volgens mij verzamelt hij monitoren ....... :wink:
Link naar reactie
in de trein hoorde ik een man over zijn super plasma monitor hoe zit het eigenlijk met plasma monitoren? ik hoor er nooit iemand over het schijnt dat die geen last hadden van dode pixels maar alleen het grote minpunt haden van de beperkte levensduur (x aantal jaar) en nat de prijs heeft iemand er ervaring mee?
Link naar reactie
[quote:29980c3997="Erwtensoep"]Ahem? Logge glasbak? De CRT is een knap staaltje techniek, het is geen glasbak. In TV's zullen we er nog lang mee door gaan.[/quote:29980c3997]zelfs in tv's is de TFT en de plasmaschermen in opmars. Er wordt verwacht dat de komende jaren de TFT tv's met 2/3e goedkoper wordt. eens kijken wie er dan nog een logge TV koopt
Link naar reactie
[quote:baaecbe00f="arjant2"][quote:baaecbe00f="Erwtensoep"]Ahem? Logge glasbak? De CRT is een knap staaltje techniek, het is geen glasbak. In TV's zullen we er nog lang mee door gaan.[/quote:baaecbe00f]zelfs in tv's is de TFT en de plasmaschermen in opmars. Er wordt verwacht dat de komende jaren de TFT tv's met 2/3e goedkoper wordt. eens kijken wie er dan nog een logge TV koopt[/quote:baaecbe00f] Boor gewoon een flink gat in de muur en het lijkt net op een TFT :P
Link naar reactie
TFT's voor de TV zijn gewoon nog te duur vanwege de beelddiagonaal. TFT is te goed voor de huidige TV :). Het komt wel, maar dan nog blijft de CRT een staaltje techniek. En plasma is ook niet alles, maar wel mooi groot. Maar over die fabrikanten: er is nu nog maar 1tje echt mee gestopt, en ik weet niet of die ook zelf de buizen maakte.
Link naar reactie
je hebt geloof ik 3 classen van garanties, waarbij de 1ste class dus 0 dead pixel garantie is, maar dit is zowat onbetaalbaar en daarom kan je eigenlijk alleen maar vanaf class 2 kopen (op de consumentemmarkt), en die gaat volgens mij tot iets van 5 dead pixels (weet niet zeker!) zijn er eigenlijk 17" TFT's die hoger dan 1280x1024 gaan? :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...