Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

ik zie de laatste tijd steeds meer tft's en ik vindt het nog steeds niks, allemaal verschillende merken. en het is nog niet eens zo oud of ze hebben al dode pixels. wordt dit nog wel verbeterd? want ik wil uiteindelijk ook een kleinere monitor. maar als dit zo door gaat geef mij dan maar CRT monitoren. Alleen bij toshiba laptops heb ik nog nooi dode pixels gezien. en dat is voor mij echt een grote uitzondering wat zijn jullie meningen?
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik snap je opmerking niet helemaal. dat van die dode pixels, oke kan ik volgen, maar dan moet je een goed merk nemen, eventueel met garantie op dode pixels. wat betreft de merken? tja er zijn voor veel merken voor CRT's. Het lijkt me dat hierdoor de keus neit moeilijker wordt maar juist makkelijker. voor ieder zijn smaak is er was. of je nu wat goedkoper scherm wil of een duurder, zilver,zwart, wit, wat voor vorm dan ook..... een goed TFT scherm doet bijna niet meer onder voor een CRT. Ik vraag me af wat verder je bezwaren precies zijn?
Link naar reactie
[quote:40787fa200="glippy"]ik zie de laatste tijd steeds meer tft's en ik vindt het nog steeds niks, allemaal verschillende merken. en het is nog niet eens zo oud of ze hebben al dode pixels. wordt dit nog wel verbeterd? want ik wil uiteindelijk ook een kleinere monitor. maar als dit zo door gaat geef mij dan maar CRT monitoren. Alleen bij toshiba laptops heb ik nog nooi dode pixels gezien. en dat is voor mij echt een grote uitzondering wat zijn jullie meningen?[/quote:40787fa200] Je geeft alleen als argument dat TFT schermen dode pixels kunnen bevatten. Dat klopt inderdaad, maar als je er genoeg geld voor over hebt kun je daar wel zero-dead pixel garantie voor krijgen.
Link naar reactie
[quote:6105e3e2a1="Obi-wan-kenobi"]En als type Iiyama de 'ProLite E431S'. Lekker compact, sublieme (1280x1024) beeldkwaliteit! http://www.iiyama.nl/1024x768/php/showmonitor-lcd.php?monitorid=57[/quote:6105e3e2a1] Yups. ik heb er hier een staan, prima beeld en ook goed voor het spelen van games.
Link naar reactie
[quote:9ba3aee5e9="Red Dragon"][quote:9ba3aee5e9="Obi-wan-kenobi"]En als type Iiyama de 'ProLite E431S'. Lekker compact, sublieme (1280x1024) beeldkwaliteit! http://www.iiyama.nl/1024x768/php/showmonitor-lcd.php?monitorid=57[/quote:9ba3aee5e9] Yups. ik heb er hier een staan, prima beeld en ook goed voor het spelen van games.[/quote:9ba3aee5e9]en 16ms reactie is ook snel voor een TFT
Link naar reactie
[quote:ae716b2232="glippy"]nou ik hoor de laatste tijd helemaal geen vooruitgang op tft's en wel leuk al die dode pixel garantie maar als je zo'n ding elke keer terug moet brengen is het ook een hel. heb nu een crt van lg en bevalt me prima, maar neemt nogal ruimte in beslag.[/quote:ae716b2232] Als er dode pixels in een tft scherm zitten, zitten die er in negen van de tien gevallen bij de aankoop in. Heel soms is het zo dat na een maand ofzo er een dode pixel ontstaat. Na die tijd blijft het scherm vrijwel zeker zoals ie is.
Link naar reactie
nou met die dode pixels valt het nog wel mee hoor. en ik heb dan een minder duur scherm (BenQ), daar heb ik nu 1 dode pixel in en ik moet zeggen, heb er geen last van..... koop je een goed scherm dan hoef je echt niet elke keer terug met het scherm in verband met dode pixels... denk dat je beetje verkeerd beeld hebt van TFT's. Die dode pixels zitten er in bij de aankoop al, maar ontstaan maar heel weinig later alsnog
Link naar reactie
Ik heb een dell tft monitor, anderhalf jaar oud en zit geen dode pixel in. [quote:54d66ce3f9]Alleen bij toshiba laptops heb ik nog nooi dode pixels gezien. en dat is voor mij echt een grote uitzondering [/quote:54d66ce3f9] Volgens mij heb je dan wel nog niet veel tft's gezien, want ik heb er meer zonder dode pixels gezien dan met. :wink:
Link naar reactie
Dat TFT monitoren vaak dode pixels bevatten is nu echt achterhaald. Mijn vader kocht twee jaar terug een ctx tft monitor, draait hier nog steeds zonder dode pixels. Mijn vader heeft net nog een philips 17 inch tft gehaald, die draait nu ook alweer enkele maanden, zonder problemen. Op mijn laptop, ook met tft scherm, geen problemen met dode pixels oid. De fabrikanten hebben het produceren van foutloze tft schermen onderhand echt wel onder de knie. Bovendien, als je een tft koopt moet je hem in de zaak al controleren op eventuele dode pixels.
Link naar reactie
Ik vind het altijd weer een verademing om weer achter een TFT te zitten na een CRT. Die TFT is anderhalf jaar oud en de kwaliteit is tegenwoordig al weer (sterk) verbeterd, maar ik vind het altijd weer een verademing om achter m'n TFT te zitten. Daarbij vind ik het altijd een... je begrijpt me. Ik vind het beeld (naast de vormgeving) er veel strakker, helderder en ook moderner uitzien.
Link naar reactie
[quote:d270ca78c5="stefanpack"]Ik vind het altijd weer een verademing om weer achter een TFT te zitten na een CRT. Die TFT is anderhalf jaar oud en de kwaliteit is tegenwoordig al weer (sterk) verbeterd, maar ik vind het altijd weer een verademing om achter m'n TFT te zitten. Daarbij vind ik het altijd een... je begrijpt me. Ik vind het beeld (naast de vormgeving) er veel strakker, helderder en ook moderner uitzien.[/quote:d270ca78c5] Helemaal mee eens! Om de een of andere reden vind ik het beeld ook "rustiger" voor de ogen. Geen idee overigens hoe dat komt. De prijs valt tegenwoordig best wel mee. En anders gewoon ff iets langer doorsparen, het is de moeite waard! :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...