Ga naar inhoud

de jungle van de videokaarten-wereld...........


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een nieuwe pc samen te stellen, en ik loop vast bij de videokaart. Belangrijkste componenten: Mobo: Asus A7N8X-E Deluxe Proc.: AMD XP 2800+ boxed Geh.: DIMM 1024MB pc3200/400Mhz Dual Channel. (Twinmos) of: 512/pc3200 (2X) (Dane Electric) En dan begint het. Het geheugen, daar ben ik ook niet zeker van, of dit een goede keus is. Ik hoor hier om me heen koop geen Twinmos, of Dane, want dat is niks. Koop liefer Kingston of Samsung. Bovendien hoor en lees ik steeds meer dat 1024 MB per definitie erg overdreven zou zijn??? Het grootste probleem is de videokaart. Enkele suggesties die ik hier en daar heb opgedaan: -- Club3D GF FX5900XT128DDR DVI T -- ati radeon 9600 pro 128MB. -- Club3D Radeon 9200 ViVo (Retail, video-in/out, 128mb) Maar voor mij is het een jungle, daar in die videokaarten-wereld..... Wat wil ik met de pc doen? Geen games. Wel: Veel DTP-programma's, er moeten ook tamelijk veel schermen/programma's tegelijk open kunnen staan. Fotobewerkingen met bijv. de nieuwste PSP-versie. Cd's branden. Internet. En ik wil mijn oude video-8 banden overzetten naar dvd. En in dat verband zal er volgens mij dus ook een video-IN op de videokaart moeten zitten. Misschien dat jullie nog moeten weten welke monitor ik heb, dat is een 22 inch Iiyama. Het budget voor die videokaart is tussen 100 en 150 euro. Het geheugen wat ik noemde, kost volgens de pricewatch ongeveer ook 150 euro.
Link naar reactie
[quote:48ce937df2="Delectable"]Nou ik raad een 9200 XT aan, of een 5600 XT die zijn toch wat beter. Toch goed genoeg voor videobwerking enz. Nou succes ermee. P.S. Red Dragon zal wel boos worden want dit staat in de FAQ[/quote:48ce937df2] Sorry RD maar dit kan ik niet weerstaan. een 9200XT. En dan gaan mekkeren over de FAQ. en waarom zijn de 5600XT beter in DTP werk?
Link naar reactie
[quote="Interficior"][quote:614acece57="Delectable"]P.S. Red Dragon zal wel boos worden want dit staat in de FAQ[/quote:614acece57] Red Dragon wordt dan niet boos, hij wijst je er alleen maar op. het komt misschien bij jou boos over maar RD's taak is hier toch echt de boel op orde te houden :wink:. en hij steekt ook niet voor niets zoveel tijd in de FAQ.
Link naar reactie
[quote:151aca8189="Delectable"]P.S. Red Dragon zal wel boos worden want dit staat in de FAQ[/quote:151aca8189] Ja, ik vrees dat het inderdaad een hele basic vraag is, maar er zijn nu eenmaal basic mesen. En geloof me, ik ben hier al weken mee bezig. Nee, niet 24h/day natuurlijk, maar toch.... Ik ben er toch trots op dat ik zelf een heel eind ben gekomen, alleen die kaart............... En ik heb net nog een keer de faq doorgelezen, en ook de links gezien van de reviews. Probleem is gewoon, dat die allemaal in het Engels zijn, en ook al spreek ik dat wel, ik heb al moeite genoeg om de pc-taal in het Nederlands goed te volgen. Nou ja, hopelijk heeft R.D. enige concideratie..........
Link naar reactie
De FX 5900XT, 9600Pro zijn grafische kaarten die bedoeld zijn voor het spelen van spellen. Aangezien jij duidelijk aangeeft dat, dat niet jouw bedoeling is dan kun je geld besparen door voor een andere type grafische kaart te kiezen. Bijvoorbeeld deze: http://www.aopen.nl/products/vga/AeolusFX5600-DVC256.htm Hierop zit ViVo en je kunt t.z.t. nog eens uitbreiden naar twee beeldschermen of als je een LCD gaat gebruiken heb je een digitale ingang. Kijk op de Pricewatch bij tweakers waar je deze kaart kunt kopen. Je Radeon 9200ViVo is ook een goede keus, alleen sucked de ATI interface voor het aansturen van meerdere beeldschermen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...