Ga naar inhoud

Video op TV niet beeldvullend met NVidia drivers


Aanbevolen berichten

Ik wil divxjes op TV kunnen bekijken. Ik gebruik de standaard tool van NVidia, die deel uitmaakt van de beeldschermproperties. Je kan dan gewoon een tweede beeldscherm actief maken en het bureaublad daarnaartoe uitbreiden. Dat werkt perfect, met één nadeel: het beeld van het bureaublad (en divx) is NIET beeldvullend, aan de randen zit zo'n 2 centimeter zwart, en je kunt dit naar mijn weten NIET veranderen. Op alle resoluties is dit zo. Weten jullie een oplossing voor dit probleemn ? Of een ander (gratis) tooltje die dit doet ?
Link naar reactie
je kunt dit WEL ( :lol: ) wel veranderen, had dit eerst ook. configuratiescherm>beeldscherm>instellinge>(knop onderaan tabblad)geavanceerd>tablad met naam van je vidoe kaart (bij mij Geforce 4 Ti 4200)> als je drivers up to date zijn krijg je dan een tablad met aan de recher kant een menutje klik daar op>overlay-kleuren beheren>daar kun je van akllerlei zoom optioes in stellen zo lukte het bij mij ook! :wink:
Link naar reactie
Ja leuk, dat kazaa, ik heb een versie met serial (oh :oops: ) gedownd, maar als ik die serial gebruik heb ik na 15 minuten 'there seems to be a problem with your user data'. in plaats van de gewone melding dat de trial-tijd van 15 min. voorbij is. En ja, het lukte wel met Tv-tool. ik heb de 4.72 detonater in win98se geinstalleerd. ik bedoel het scherm van overlay-instellingen. hierbij zit een gedeelte 'video-overlay zoomen' , maar dat is grijs, dus ik kan er niks mee. ik weet niet hoe ik het inschakel. Het is zowel met kloon-modus als met dubbele bureaublad-modus grijs.
Link naar reactie
De methode van General X werkt bij mij niet. Met zoomen zoomt alleen het filmbeeldje in, de grootte van het scherm verandert niet. Ik heb de 44.03 drivers van Nvidia en ook een GF 4 Ti 4200. Wat bij mij wel werkt, is bij configuratiescherm>beeldscherm>instellingen>(knop onderaan) geavanceerd>tabblad met naam van je videokaart (bij mij Geforce 4 Ti 4200)> dan krijg je een schermpje met aan de linkerkant een groen vlakje met wit pijltje klik daar op en kies in het menuutje dat dan verschijnt op nView en als je tv aanstaat en aangesloten is kun je een stipje bij kloon zetten en zie je twee schermpjes, 1 en 2. Rechtsklikken op 2 en daar voor schermaanpassing kiezen en vervolgens onder schermgrootte het schuifje naar rechts zetten. Bij mij zijn dan alle zwarte randen op de tv verdwenen. Wat ook verdwenen is, is een héél klein stukje beeld aan de rechter en linkerkant. Het kan dus nog beter. Ook een leuke optie is om in het schermpje waar je kunt zoomen(Overlay-kleuren beheren) links bovenaan, volledig schermapparaat op Secundair beeldscherm te zetten. Als je een filmpje afspeelt in media player zie je het op je tv in volledig scherm (met of zonder randen) terwijl je hem op je monitor op 'klein' kunt laten staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...