Ga naar inhoud

Welke Videokaart?


Aanbevolen berichten

Hallo, Op dit moment heb ik een Viper 550 videokaart in een Pentium II 350 met 320 MB geheugen. Ik wil een DVDrom aanschaffen, en goed DVD kunnen kijken. Is dat nog mogelijk met deze videokaart? Of is hij toch achterhaald, en is het beter een nieuwe aan te schaffen? Ik wil tot maximaal 100 Euro besteden aan een videokaart. Welke raden jullie aan? Ik wil dus voornamelijk DVD kijken, en af en toe spellen spelen. Het hoeft dus niet het aller nieuwste te zijn! Alvast bedankt.
Link naar reactie
Omdat je voor DVD kijken eigenlijk een 500mhz of snellere cpu nodig heb om het vloeiend weer te kunnen geven heb je ook een MPEG2 Decoder kaart nodig. Dit is een PCI kaart welke het MOEG2 DVD signaal decodeerd omdat de 350mhz CPU daar veel te veel moeite mee heeft. als je alleen maar DVD wilt kijken hoef je alleen maar een zo'n MPEG2 decoder kaart te kopen en kan je het gewoon af met je viper 550. als je ook wat games wilt doen, zou ik een radeon 7500 erbij kopen. alles wat je er sneller dan die kaart in stopt is het geld niet waard omdat je het niet kan benutten met een dergelijk systeem.
Link naar reactie
In principe heb je aan een snelle CPU of een MPEG 2 decoder kaart voldoende. Ik noem 500mhz als aan te raden snelheid. ik zeg niet dat het onmogelijk is om het op een systeem te doen met minder mhz. echter is het dan een stuk prettiger kijken met een MPEG2 decoder kaart dan de Pentium II 350 vollop te laten zweten. Als het dus puur om DVD kijken gaat en meer niet zou ik alleen een MPEGII kaartje kopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...