Ga naar inhoud

Welke kaart?


Aanbevolen berichten

Binnenkort heb ik wat extra geld te besteden en wilde -voor de verandering- eens een nieuwe videokaart kopen. Maar, ik twijfel nog een beetje aan het volgende: Ik heb nu een G-force 2, dus een G-force 4 (ti4400) biedt al een enorme vooruitgang, zij het niet dat deze al weer oud is in vergelijk met de nieuwe techniek. Voor dat je het weet, zit je weer met een verouderde kaart. Kortom; waar moet ik uit kiezen? NV30, Parphelia, Radeon of G-force4... :(
Link naar reactie
[quote:778b1c4de7="Foxenberg"]Die is ook beter dan de NV30? Want dan koop ik die inderdaad. Heb je een prijsindicatie? Want dat scheelt ook nog wel eens een hoop.[/quote:778b1c4de7] De NV30 met natuurlijk nog verschijnen, dus hoe goed die wordt weten we nog niet, maar ik neem toch aan dat de NV30 weer beter wordt dan de R9700Pro. (zou erg raar zijn als nVidia nu opeens door het ijs zakt) als de NV30 weer verschijnt, neem ik aan dat ATI ook weer een antwoord heeft, de R350. Maar ja, dan kun je wel blijven wachten. [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/?Sortering=Prijs&Query=9700&Action=&Landfilter=Benelux]De R9700 Pro is voor ongeveer 400 euro te koop[/url] Hercules maakt de mooiste. Denk eraan om als je die kaart hebt, wel met aniso filtering en fsaa te gaan proberen, dat maakt de kaart zo goed.
Link naar reactie
Zou ik er niet voor over hebben, als je een ander merk voor 400 euro kan krijgen. Je kan eens informeren bij mark van www.wintelco.com wat ze rekeken voor een Club3d Radeon 9700 Pro icm met een zallman heatpipe koeler. Heeft hij afgelopen weekend voor Red Dragon gebouwd ;) (staat hier ergens in een andere draad een verhaal over) erg mooi, en erg stil. [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=74890&start=40]Deze draad[/url] Verder, hou je er rekening mee dat een R9700 Pro nogal hard aan de voeding trekt, dus dat je een goede voeding van minimaal 350 watt moet hebben.
Link naar reactie
[quote:0b9bc744aa="windowsXP-PRO"]Ik ben geen super-gamer, maar persoonlijk vindt ik dat mijn gf2 64mb nog goed resultaat geeft. Ook met ut2003[/quote:0b9bc744aa] Bij mij ook hoor. Alleen dat buitenlevel in het begin van de game, met alles op maximaal, hakt een beetje. Als het erg druk wordt, slaat ie bijna vast. Ik heb trouwens een G-forceII met 32MB! Daar valt zelfs dus nog wel redelijk mee te gamen. Maar met het oog op DoomIII, UnrealII en ondersteuning voor en van DirectX 9 wil ik gewoon een kaart hebben waar alles op max soepel draait. :)
Link naar reactie
De drivers van ati is niks mis mee. Ik zou alleen niet wachten op de hercules en gewoon de goedkoopste R9700 Pro kopen. UT2003 moet gaan als een trein dan, met aniso en alles aan. Hou regelmatig www.rage3d.com in de gaten voor het laatste Radeon nieuws en\of nieuwe drivers. Alleen je voeding kan dus een probleem worden. Waaruit bestaat je pc verder?
Link naar reactie
Nee, alleen de Radeon 9700 Pro is volledig dx9 Je kan ff wachten op de Radeon 9500 Pro en als je niet kan wachten en de Radeon is te duur zou ik voor bv deze kaart gaan en dan overklokken. http://www.eynstein.nl/a/2300.html Zie de review van Raymond Koning in de C!T en op de website van C!T en de review op www.hardware.info ti 42000 128mb op de pcb van een ti-4600 en makkelijk tot die snelheden over te klokken, gegarandeerd tot 300/650 geloof ik (standaard 250/550)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...