Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart


Aanbevolen berichten

[quote:6fcd4642fe="matel"]Voor games: GeForce 4TI, GeForce3, ATI radeon 8500(LE) Office/internet: GeForce 4MX, GeForce 2MX, ATI radeon 7500, Matrox[/quote:6fcd4642fe] Dat weet je dus helemaal niet, want misschien heeft hij er nu al een prima onboard officekaart inzitten. Het is van teveel factoren afhankelijk welk advies je hem het beste kunt geven en om een GF2 MX in dat rijtje te zetten is echt heel fout. Sterker nog de GF2MX is eigenlijk gewoon dood alleen de PCI variant is nog aardig omdat het de snelste PCI kaart is voor non-agp mobo. ottohoekema1987 geef antwoord op mijn vragen dan geef ik antwoord op de jouwe ;)
Link naar reactie
[quote:2c26621c88]om een GF2 MX in dat rijtje te zetten is echt heel fout[/quote:2c26621c88] De GeForce2MX heb ik toch ook niet als gameskaart staan? Hij staat bij office/internet. Dan is het best een goede kaart. Een onboard videokaart is bijna nooit goed voor games, wel voor office gebruik. De snelste onboard grafische kaart is een GeForce2MX (op nForce chipset) als ik me niet vergis. Om een GeForce2MX op een athlon 1000 te zetten (die waarschijnlijk wel AGP heeft) loont tegenwoordig niet meer voor games. De GeForce 4MX is een twijvel geval. Ik denk dat je dan beter een GeForce 3TI200 kunt aanschaffen dan een GeForce4MX (460). Voor goede 2D kwaliteit moet je zijn bij ATI en Matrox. Heb je echter geen AGP slot, dan ik de beste keus waarschijnlijk een GeForce 2MX PCI. Maar zoals Marcel al zei: het ligt er echt aan wat je ermee wilt doen en hoeveel geld je ervoor over hebt.
Link naar reactie
[quote:5768d04589]De GeForce2MX heb ik toch ook niet als gameskaart staan? Hij staat bij office/internet. Dan is het best een goede kaart.[/quote:5768d04589] Absoluut niet hij heeft echt een blurry beeldkwaliteit en TV-out. Voor dezelfde prijs heb je een kaart met een veel betere beeldkwaliteit en TV-out, denk maar aan een Radeon 7000 of een Matrox G450. De GF2MX is op alle fronten dood verklaard. [quote:5768d04589]Een onboard videokaart is bijna nooit goed voor games, wel voor office gebruik. De snelste onboard grafische kaart is een GeForce2MX (op nForce chipset) als ik me niet vergis.[/quote:5768d04589] Nee hoor de Nvidia maakt ook nforce chipsets met een GF4MX onboard en die is zowel voor office en voor de minder fanatieke gamers prima geschikt. [quote:5768d04589]Om een GeForce2MX op een athlon 1000 te zetten (die waarschijnlijk wel AGP heeft) loont tegenwoordig niet meer voor games. De GeForce 4MX is een twijvel geval. Ik denk dat je dan beter een GeForce 3TI200 kunt aanschaffen dan een GeForce4MX (460).[/quote:5768d04589] Idd de GF3 is stukken sneller en heeft DX8 support en is daarom bij games beter, echter op office gebied krijgt de GF3 klop van de GF4MX omdat de beeldkwaliteit en de TV-out van de GF4 MX echt vele malen beter is. [quote:5768d04589]Voor goede 2D kwaliteit moet je zijn bij ATI en Matrox.[/quote:5768d04589] Matrox is en blijft de king, maar na de introductie van de GF4 lopen ATI en Nvidia op gelijke hoogte qua beeldkwaliteit. [quote:5768d04589]Heb je echter geen AGP slot, dan ik de beste keus waarschijnlijk een GeForce 2MX PCI.[/quote:5768d04589] idd [quote:5768d04589]Maar zoals Marcel al zei: het ligt er echt aan wat je ermee wilt doen en hoeveel geld je ervoor over hebt.[/quote:5768d04589] idd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...