Ga naar inhoud

Benchmarks DroneZ, SSTSE, 3DMark2001


Aanbevolen berichten

Test systeem: AMD Athlon 1333MHz Epox 8K7A+ 512MB DDR Windows XP

Drivers: Radeon 7500 6.13.3276 6006 wilde niet, kwam telkens met een foutmelding

GF3: nVidia Detonator 23.11

Kyro 2: 09-0031

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :wink:

Point sprites ging erg slecht op een Radeon 7500. 0.3Mpix/s een GF3 haalt er bijvoorbeeld 17.7 MPix/sec. De oorzaak is mij niet bekend, maar daar ga ik nog wel even achteraan.

De Kyro 2 had wat render fouten in 3Dmark bij de high poly count tests. Ook de DOT-3 test ging gepaard met render fouten. Tevens zakt de framerate bij de Lobby als een pudding in elkaar door een software bug in 3DMark2001. (Heb geen patch kunnen vinden)

GF3 niks byzonders te melden.

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

[This message has been edited by Slashhead (edited 29-12-2001).]

Link naar reactie
Test systeem: AMD Athlon 1333MHz Epox 8K7A+ 512MB DDR Windows XP
quote:
What GeForce 3-specific features are available in DroneZ?

High polycount featuring extremely smooth characters, objects and detail of the environment

Exploiting of four texture units for custom lighting effects combined with multitexturing and custom, glossy bump mapping w/texture shaders and special effects.

Use of (a big amount of) Vertex Programs not only to achieve better performance on the usual tasks like skinning and animation, but also to help achieving our unique custom illumination system

Texture-Shaders for high quality per-pixel, per-light bump-mapping

Many more...


Ik heb overal 3D textures gebruikt, behalve bij de Kyro 2 die ondersteund dat niet. De Radeon 7500 doet het wel. Als laatste heb ik de bumpmapping voor de GF3 ingeschakeld. Je kunt dan goed de performance impact zien. Deze bumpmapping werkt alleen op de GF3 en ziet er vet uit !! (komt nog een screenie van..)

Geen byzonderheden. Alle kaarten deden het goed en geen abnormale dingen gezien.

Behalve bij de G550, maar dat was te verwachten. Ik heb deze kaart niet hier tussen gezet omdat ie op 640x480x16 very low detail nog niet goed liep. Matrox en openGL resulteerd in render fouten en daarnaast is deze kaart veel te langzaam geworden. De renderfouten die ik heb gezien bij DroneZ op deze kaart zijn de zelfde als die bij Glexcess. OpenGL is gewoon een hele slechte API voor Matrox.

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

Link naar reactie
Test systeem: AMD Athlon 1333MHz Epox 8K7A+ 512MB DDR

Ik heb hier het demo level (deathmatch) little trouble gebruikt. Tot slot heb ik nog het maximale aniso level van de engine op de GF3 los gelaten. Ik weet dat Serious SAM een auto-detect functie heeft. Maar de grafische look komt wel aardig overeen wanneer je de verschillende kaarten gebruikt. Dus zie deze benchmarks maar als, wat je kunt verwachten wanneer je SAM speelt en je hebt een bepaald type videokaart.

Quake 3 heb ik niet gebruikt omdat ik de engine te oud vind en totaal niet vindt passen in de nieuwere generatie videokaarten zoals de Radeon en de GF3.

Serious SAM ondersteund DOT-3 bumpmapping en HardWare T&L.

De G550 gaf wederom een armzalig resultaat. Het spel was niet of nauwlijks te spelen in 640x480x16

Shoot me :grin:

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Johnnick:

Het enigste probleem waar de Geforce begon te zuigen, was bij die test met 8 light scores.


Die "8 light" test zuigt op elk systeem. geen enkele van de huidige pc's (CPU's) en videokaarten kan die zonder schokken afspelen. Mijn Pc ook niet.

en Slashhead:

Leuke benchmarks. alleen niet echt verassend.. maart evengoed bedankt. Kan je niet aan een Radeon 8500 komen om het af te maken? :grin:

Wel Jammer dat Matrox geen kaartje heeft die leuk mee kan komen.. :sad:

------------------ Athlon XP 1800+ @1610mhz (11,5x140) Shuttle AK31 rev3.1 KT266A (Via 4in1 4.37a) 512MB DDR Corsair PC2400 cas 2 GeForce 3: Asus V8200 pure @220/510 (DetXP. 22.50) Sounblaster Audigy player WindowsXP pro NL + Directx8.1 Final En de rest.

3Dmark2001

[This message has been edited by GeForce Mike (edited 29-12-2001).]

Link naar reactie
Die R7500 valt mij echt zwaar tegen in 3Dmark, 400 puntjes meer als mijn athlon 1200+GTS combi, en dan heb jij nog een DDR systeem ook. Daar had ik eigenlijk wel wat meer van verwacht.

Bij DroneZ valt mij hetzelfde op wat betreft de R7500, ze zeggen dat die vergelikbaar is met een GF2 Ultra, dus ik had wel wat meer verwacht. Natuurlijk weet ik dat dronez in nV optimized benchmark, maar toch.

De TSE bench ziet er goed uit, alle kaarten lijken het redelijk te doen. (al loopt de R7500 nog wat achter, maar niet zo erg als in de eerste 2).

Verder ziet het er allemaal netjes uit :smile:

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 29-12-2001).]

Link naar reactie
Ik heb op mijn systeem een score van 5800 gehaald in een resolutie van 1024 X 768.

De inhoud is een Athlon 1,2 Ghz 266 FSB, Asus 8200 TI 200 DLx MSI K7T266-Pro 2 40 GB HDD 5400 RPM 256 MB PC2100 DDR-RAM

Drivers standaard meegeleverde VIA drivers De laatste N'Vidia 23.11 drivers.

Ik heb de test uitgevoerd met V-Sync disabled.

Het enigste probleem waar de Geforce begon te zuigen, was bij die test met 8 light sorces. Voor de rest haalde deze kaart nog op de test nog aanvaadbare framerates.

------------------ Johnnick, the name you know!

Link naar reactie
5800 is nog heel redelijk vind ik.....in het begin haalde de normale GF3 + Athlon 1400 ook zoiets. Kan je zien hoe goed de drivers sindsdien geworden zijn :smile:

BTW, is het nog gelukt met je Diablo II ?

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 29-12-2001).]

Link naar reactie
Nee, hij sluit het spel nog steeds niet goed af, Ik verdenk directx 8a hier van.

Dit omdat dit spel eigenlijk voor directx 7 is geschreven. Iets anders kan ik zo snel niet verzinnen.

Of zal er misschien een patch voor Diablo II zijn die dit probleem oplost.

Want Baldur's Gate II loopt wel als een zonnetje terwijl dit eigenlijk ook een directx 7 spel is. (Diablo loopt ook wel goed hoor alleen steeds weer een harde reboot met die schijfcontrole daarbij is wat irritant).

------------------ Johnnick, the name you know!

Link naar reactie
zou wel beter zijn..... dan kan de prijs nog ff zakken voor ik hem kopen ga :grin:

En Kyro III: volgens mij duurt de ontwikkeling gewoon te lang, ze haddem hem gewoon veel eerder klaar moeten hebben. De technologie er achter is heel mooi, maar tot nu toe maken de Kyro I & II hun beloften niet waar.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 30-12-2001).]

Link naar reactie
Als ik even op mijn Benchmarks terug mag komen. Die Kyro2 heeft het toch wel helemaal afgedaan. Dit zijn de prijzen van de Kyro 2: Hercules 3D Prophet 4500 XT 64MB KYRO II Retail €134,32 Hercules 3D Prophet 4500 XT 64MB TV-OUT KYRO II OEM €176,52 Hercules 3D Prophet 4500 XT 64MB TV-OUT KYRO II Retail €195,13

Dit zijn de prijzen van de Radeon 7500: ATI Radeon 7500 by ATI DVI TV €203,75 ATI Radeon 7500 OEM TV DVI €150,66 ATI Radeon 7500 Retail Club 3D TV €155,65

Wie wil nu nog een Kyro2 kopen. Toch helemaal niemand meer..... de kaart is nog niet eens een jaar oud, hooguit 9 maanden... Volgens mij zuigt de strategie van PowerVR. Ze hadden allang een Kyro2 ultra moeten uitbrengen.

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...