Ga naar inhoud

Asus Z87-C bios, tv kaart problemen


Aanbevolen berichten

Mijn core 4 processor vervangen door een nieuwe Intel uit de 4de generatie met een Asus mobo Z87-C. Natuurlijk de bijbehorende drivers geinstalleerd inclusief de chipset driver. De computer is als een beest, geweldig. Echter krijg ik een gestoord beeld met mijn analoge tv ontvanger die in een pci bus moet. Ik heb alle 3 de pci's geprobeerd maar dat is geen oplossing evenals een andere tv kaart. Mijn digitale usb ontvanger doet het wel. Met de H87-plus moederbord hetzelfde probleem. Microsoft heeft een patch voor de Lage Bitrate Error maar als ik die draai krijg ik de melding dat deze niet voor mijn computer geschikt is... Het gaat om Windows 7, 64 bit Als ik iets verander in de bios dan doet hij het wel maar na een keer opstarten gaat het weer mis dus moet ik iets veranderen in de bios. Een oplossing zou kunnen zijn dat ik de bronnen handmatig in de bios toewijs maar ik vind veel in het bios maar niet hoe ik dat kan instellen. Iemand een idee? Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:2f0941fc77="derkdejong"]heb je de bios wel afgesloten via f10 ofwel "save and exit"?[/quote:2f0941fc77] Ja dat heb ik gedaan. Het maakt ook niet uit wat ik verander. Als ik wat wil opnemen met de analoge kaart vervang ik de geheugensnelheid van 1600 naar een stapje lager en de volgende keer weer andersom. De oplossing moet zijn de PCI kaart handmatig een irq aanwijzen in de bios maar ik kan niet vinden hoe dat moet bij dit type borden. Ik heb Z87-C en een H87-plus Jack
Link naar reactie
Mijn ervaring is dat je het IRQ van een PCI slot niet kunt wijzigen. In de manual staat als het goed is een tabel met IRQ assignments for this motherboard. Daarin staat welke apparaten/devices een IRQ delen/shared. Waarschijnlijk kun je de tv-kaart het beste in het PCI slot steken, die het verst is verwijderd van de PCI-e videokaart. Om welke analoge PCI tv-kaart gaat het? Zou het kunnen dat deze wellicht te oud is, voor zulke recente moederborden. Zelf heb ik ook een tv-kaart in de hoofd pc uit mijn onderschrift. Alleen gaat het bij mij om een digitale PCI-e tv-kaart. Bij mij heeft de PCI-e tv-kaart in ieder geval een andere IRQ dan de videokaart. Mijn PCI-e tv-kaart deelt de IRQ met USB 2.0.
Link naar reactie
Het gaat om een Hauppauge 1200 analoge dubbele tuner tv kaart. Ik heb ook een Club3D kaart Zapp1100 en die doet het ook niet. Het werkt wel maar met veel onderbrekingen en stoorstrepen en vaak de melding, Low Bitrate. De antenne is in orde, steek ik de kaart in mijn vorige Asrock bordje dan werkt het normaal. Als ik zoek op low bitrate zie ik dat veel mensen het probleem hebben en Microsoft heeft er een patch voor gemaakt. De patch is voor W7 64 bit, dat heb ik, maar werkt toch niet. Veel mensen klagen daar ook weer over. Er wordt gevraagd of er een patch voor de patch is... Ik kan de kaart gebruiken maar dan moet ik iedere keer iets veranderen in de bios, opslaan en eigenlijk de computer nooit meer uitzetten. Jack
Link naar reactie
[quote:a8b9b7e94f="Marotick.nl"] Als ik zoek op low bitrate zie ik dat veel mensen het probleem hebben en Microsoft heeft er een patch voor gemaakt. De patch is voor W7 64 bit, dat heb ik, maar werkt toch niet. [/quote:a8b9b7e94f] Had je die info daarover dan ook op de site [url=http://www.hauppauge.com/site/support/support_mce.html]Hauppauge[/url] gelezen? En had je al een alternatieve tv-kaart applicatie geprobeerd, zoals [url=http://www.chris-tv.com/download.html]ChrisTV Lite?[/url]
Link naar reactie
[quote:fd79cfa31d="jolo"]Had je die info daarover dan ook op de site [url=http://www.hauppauge.com/site/support/support_mce.html]Hauppauge[/url] gelezen? En had je al een alternatieve tv-kaart applicatie geprobeerd, zoals [url=http://www.chris-tv.com/download.html]ChrisTV Lite?[/url][/quote:fd79cfa31d] Hoi Jolo, Dank voor het meedenken. Ik had die informatie gelezen maar zo had ik het ook doorlopen dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat het aan mijn mobo ligt. Op de oude met ook windows 7 64 bit doet hij het goed, op de nieuwe dus niet. Verander ik iets in de bios dan heb ik na de doorstart gewoon beeld. Start ik de computer opnieuw op dan heb ik beeld met stoorstrepen of de melding Lage Bitrate. Een ander tv programma zou ik kunnen proberen maar zou het liefst bij het mediacenter blijven. Gelukkig heb ik een Anysee usb ontvanger voor het opnemen van de digitale kanalen dus ik kan opnemen maar vaak moet ik 2 programma's gelijktijdig opnemen en dan week ik uit naar de analoge kanalen. Dat ging goed totdat ik overstapte op de Asus Z87-C moederbord. Jack
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...