Ga naar inhoud

pc crashed tijdens games


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een gigantisch probleem met mijn pc. Ik heb niet veel verstand van computers dus ik zal proberen mijn probleem uit te leggen. ik heb een 2de hands pc gekocht en ik heb hem nu al weer anderhalf jaar. nooit geen problemen mee gehad totdat hij ineens vastliep tijdens een game(league of legends). toen ik hem opnieuw opstarte kreeg ik ineens een scherm ervoor dat zei dat er geen harde schijft was gedetecteerd. enfin ik liet de pc uit en starte de volgende dag weer op en alles was weer goed. Maar niet veel later liep hij weer vast tijdens een game en kreeg ik een bluescreen! Elke keer als ik iets van 10 minuten een game zat liep mijn pc vast en kreeg ik een foutmelding. tevens kon ik de pc de eerste 20 minuten na het ongeval niet aan krijgen omdat hij steeds foutmeldingen gaf over de hardeschijf. Dus hardeschijft vervangen en alles was weer cool. MAAR, na een week liep hij weer vast tijdens games en begon het hele gedoe opnieuw. ik ben vrij wanhopig want ik weet niet waar het aan ligt. mijn pc had vroeger nooit problemen en kon crysis 2 zonder problemen draaien. heb temperaturen gemeten tijdens games en die waren vrij hoog vond ik(videokaart over de 80 graden), dus meschien dat het daar aan ligt? of meschien de processon want de pc begint als een gek te loeien tijdens het gamen. anyway hulp word immens gewaardeerd :wink: albert
Link naar reactie
Ik heb de pc schoongemaakt want er zat inderdaad veel stof tussen de onderdelen en tussen de ventilatoren. Nadat ik klaar was heb ik weer geprobeert of ik kon gamen en na 2 uur was hij nog steeds niet vast gelopen dus ik dacht dat het gefixt was. toen ik later die dag terugkwam liep hij echter na tien minuten weer vast en kreeg ik het volgende bluescreen: "kernel_data_inpage_error" en de stopcode: stop:0x0000007A (0xfffff6fc50045138, 0xffffffffc000000E, 0x0000000044364880, 0xfffff8A27846) enfin, ik heb dus de computer opnieuw opgestart en toen kreeg ik nog voordat windows was opgestart dit scherm: A disk read error occurred press ctrl+alt+del to restart. Dus ik deed wat het scherm zei en hij starte weer gewoon op. maar zodra ik op internet klikte liep hij weer vast en kreeg ik wederom een bluescreen alleen dit keer een andere: "A process or thread crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated" stop: 0x000000f4 (0x0000000000000003, 0xfffffa80042a5910, 0xfffffa80042a5bf0, 0xfffff80002d918e0) Dus starte ik hem maar weer opnieuw op en toen kreeg ik weer een scherm voordat windows was opgestart: "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key" opnieuw opstarten hielp niet want ik kreeg steeds weer hetzelfde bericht. de volgende dag kon ik de pc weer gewoon aan krijgen en ben ik dit bericht gaan typen. Wat mij opgevallen is dat de afbeelding van een toetsenbordje naast de taakbalk verdwijnd vlak voor hij vast loopt, ik weet niet of dit ergens mee te maken heeft of niet. Als er nog andere suggesties zijn voor oplossingen hoor ik het graag en by the way, bedank voor de snelle reactie, ik had niet verwacht dezelfde dag nog een antwoord te krijgen. albert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...