Ga naar inhoud

PC samenstellen of Kant-en-Klaar


Aanbevolen berichten

Mensen, Ik wil graag een nieuwe pc kopen, maar vind het erg lastig om te bepalen welke nou bij me past. Ook vraag ik me af of het verstandig is om er zelf een samen te stellen, of om juist een kant-en-klare pc te kopen. Zelf samenstellen klinkt wel interessant, maar ik ben bang dat ik er te weinig vanaf weet en door een verkeerde afstelling de hele pc teniet doe. Graag jullie advies! Wat ik van mijn computer verwacht is dat hij games goed afspeelt, en allround snel is (denk aan HD films snel afspelen, internetten, e.d.). Verder moet hij een HDMI aansluiting hebben, want ik wil hem aansluiten op m'n televisie. Qua budget wil ik tot 650 euro gaan (exclusief monitor). Ik begrijp dat het wat algemeen is, maar als ik op bv. kieskeurig.nl pc's zoek met bepaalde eigenschappen dan lijkt het altijd heel wat, maar heb ik toch het gevoel dat een kenner mij die pc's misschien om een of andere reden zou afraden. Zo richt ik mij volgens mij altijd veel te veel op de processor, en vergeet ik andere onderdelen misschien terwijl deze ook erg belangrijk kunnen zijn. Dus samenvattend: een goede, snelle pc waar ik weer een aantal jaren mee vooruit kan! Groeten Anton
Link naar reactie
Kant en klare pc's zijn meestal niet zo geschikt om te gamen, en anders vaak erg duur. Merk-pc's hebben vrijwel altijd een relatief zware processor en lichte video, terwijl voor gamen het beter andersom zou zijn. Met jouw budget kun je beter zelf samenstellen. Bekijk dit even: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1310280
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Afhankelijk wat je wilt wat betreft geheugen of processor en videokaart kun je onderstaand aanpassen naar je budget, maar wil je gamen dan loop je al gauw naar het bedrag wat er onder staat. Asus Videokaart PCI-e GeForce GTX660 DCII 2GB 2xDVI/HDMI/DP ¤ 202,90 Cooler Master Processor Koeler Hyper TX3 EVO AMD & Intel ¤ 20,90 Corsair 2x8GB, DDR3, PC12800, CL11, XMS3 ¤ 79,90 Corsair Voeding CX750M 750W, Modulair ¤ 79,90 Intel Core i7 3770K 3.50GHz 8MB Box ¤ 293,90 Lite-On DVD Brander IHAS124-04 24x, SATA (zwart) ¤ 15,90 MSI ZH77A-G41 iH77, SATA600 RAID, USB3.0 ¤ 72,00 Toshiba Harddisk 3.5" 2TB, SATA600, 7200rpm, DT01ACA200 ¤ 83,90 Coolermaster midi tower elite 431 no psu window zwart ¤ 40,50 ¤ 889,80 Exclusief besturingssysteem toetesenbord en evt. muis
Link naar reactie
[quote:eb0fe69523="Linefood78"] maar wil je gamen dan loop je al gauw naar het bedrag wat er onder staat. ¤ 889,80[/quote:eb0fe69523]Nou dat hoeft nu ook weer niet hoor, kijk bijv. naar het advies op Tweakers qua basisgamesysteem: http://tweakers.net/reviews/2876/5/desktop-best-buy-guide-editie-januari-2013-budgetgame-en-basisgamesysteem.html Met systeem rondom een Core i5-3350P en Radeon HD7870 XT Jokercard kom je ook al een heel eind.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...