anoniem Geplaatst: 22 april 2012 Delen Geplaatst: 22 april 2012 Bij een nieuwmoederbord inbouwen. zit daar een gebuiks aanwijzing bij hoe en waar je de afstandbusjes moet plaatsen. alvast bedankt bart Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2012 Het lijkt me vrij logisch dat je de afstandsbusjes plaatst op de punten waar je het moederbord aan de behuizing schroeft. En de schroefgaten op het moederbord zijn wel herkenbaar en gelijk per form factor. Daarmee bedoel ik dat voor elk ATX moederbord de schroefgaten op dezelfde plekken zitten en voor elk microATX moederbord zitten ze op dezelfde plekken (maar anders dan voor ATX). Fabrikanten van behuizingen zorgen er dan ook voor dat de schroefgaten voor ATX en microATX op de juiste plekken zitten. Dus eigenlijk heb je daar niet echt een gebruiksaanwijzing voor nodig ... Als je moederbord maar geen direct contact maakt met de behuizing is het prima. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2012 ik ben het eens met Obi . maar even een tip van mijn kant . eerst dus de afstand bussen pas maken . dan het bord op een vaste ondergrond leggen . de cpu koeler en geheugen op het botd zetten . dan pas het bord in de kast laten zakken > vergeet niet de achterkant plaat in de kast te drukken . dan verder de spulletjes inbouwen Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2012 ik weet dat deze reactie een beetje laat is en het bord waarschijnlijk al ingebouwd is. Toch wil ik nog even deze tip meegeven voor deze die nog nooit een bord hebben ingebouwd. Leg het bord op de kast ( met een stuk karton eronder om beschadiging te voorkomen ) en sluit alle kleine connectors aan alvorens het bord te monteren. Front connector , usb , firewire , audio , CPU voeding enz. Als de lengte van de kabels dat toelaat natuurlijk. Dit kan behoorlijk wat ellende besparen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2012 [quote:4d0034a326="gekl2003"]ik weet dat deze reactie een beetje laat is en het bord waarschijnlijk al ingebouwd is. Toch wil ik nog even deze tip meegeven voor deze die nog nooit een bord hebben ingebouwd. Leg het bord op de kast ( met een stuk karton eronder om beschadiging te voorkomen ) en sluit alle kleine connectors aan alvorens het bord te monteren. Front connector , usb , firewire , audio , CPU voeding enz. Als de lengte van de kabels dat toelaat natuurlijk. Dit kan behoorlijk wat ellende besparen.[/quote:4d0034a326] Als aanvulling op gekl2003: - Sommige computerkasten zijn zó klein (midi en mini towers), dat je niet eens de mogelijkheid hebt om de aan/uit/reset/usb etc kabeltjes aan te sluiten. dus ook voor mensen die deze topic lezen, zorg ervoor dat je eerst deze kabeltjes aansluit alvorens het moederbord in de kast te plaatsen. Tenzij je een kast heb met een uitschuifbaar moederbord plateau (motherboard tray). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.