Ga naar inhoud

BIOS ziet geen SATA Hardeschijven meer

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Ik heb al een hele lange tijd een probleem met mijn desktop computer waar ik niet meer uit kom. Het probleem wat ik zie is dat de BIOS geen Sata Hardeschijven meer vind. Soms krijg ik hem weer aan de praat en het kan soms weken weer goed gaan. Ik heb het probleem nu al heel lang waar ik uiteindelijk toch wel gek van word. Gek genoeg gebeuren er verschillende dingen. Het begon met een blue screen. Ik was gewoon bezig met mijn pc en kreeg toen een bluescreen waardoor hij gewoon weer netjes herstarte. Dit was ook wisselend. Soms had ik er 10 op een dag en dan ging het een week weer goed. Tot dat hij herstarte en de leuke melding kreeg: "Disk boot failure, Insert system disk and press Enter". Ik heb toen gekeken in de BIOS en inderdaad was er volgens de BIOS geen Hardeschijf meer aanwezig. Ik heb van alles geprobeerd. Soms werkte het weer na een draadje in en uit, en soms als je het hele systeem uit elkaar haalde. Ik heb o.a. gedaan: BIOS reset Een aantal onderdelen eruit gehaald Hardeschijf getest in andere computer Andere kabels gebruikt Losse SATA controller erin gezet Nieuwe batterij erin gezet. Ik heb er twee SATA hardeschijven in en hij pakt ze tegelijk niet. En zoals ik al zei is het heel afwisselend waneer hij het weer doet. Ik heb al verschillende dingen opgezocht op Google, maar daar word ik ook niet wijzer uit. Ik hoop dat ik voldoende informatie heb geschreven en dat daarmee iemand mij kan helpen. Op het moment van spreken krijg ik mijn computer niet aan. Is er nog iets aan toe doen?? Of is het einde verhaal??? Alvast bedankt voor het reageren! Met vriendelijke groeten, Christiaan
Link naar reactie
[quote:c24333d147="tomvdlee"]Herkent hij beide schijven niet? Heb je ook geprobeerd om alleen aan te sluiten (dus niet tegelijkertijd aan te sluiten)? Heb je een mogelijkheid om ze in een hele andere PC te stoppen of een behuizing voor een externe HS?[/quote:c24333d147] Heey, Hij herkent inderdaad beide hardeschijven niet. Heb ook geprobeerd alle beide los aan te sluiten, maar het helpt niet. Ik heb de hardeschijf in een andere PC gedaan en daar werkt het prima.
Link naar reactie
Heb je meerdere SATA controllers op je moederbord? Ik heb een oudere PC met een Asus A8V moederbord en hierbij herkent hij mijn Samsung F1 niet op de ene controller maar wel op een andere controller. Probeer de SATA controllers die je niet gebuikt ook op disable te zetten in je BIOS. Staat de instelling wel goed in je BIOS? Niet op een RAID configuratie?
Link naar reactie
[quote:e284b906c5="tomvdlee"]Heb je meerdere SATA controllers op je moederbord? Ik heb een oudere PC met een Asus A8V moederbord en hierbij herkent hij mijn Samsung F1 niet op de ene controller maar wel op een andere controller. Probeer de SATA controllers die je niet gebuikt ook op disable te zetten in je BIOS. Staat de instelling wel goed in je BIOS? Niet op een RAID configuratie?[/quote:e284b906c5] Ik heb maa één SATA Controller op me moederbord. Hij staat nu ingesteld op Native IDE, maar heb ook al ahci geprobeerd.
Link naar reactie
Andere voeding erin gezet. Memory getest. Het helpt allemaal niet. Op dit moment heb ik hem weer aan de praat, maar dit duurt paar dagen of paar week en dan zijn we weer terug. Ik kan er niet achter komen wat het probleem is. Het is elke keer toeval als hij het weer doet. Ik ben zelf bang dat het moederbord kapot is. Als iemand weet wat er aan de hand is of als iemand een tip heeft voor als hij volgende week weer uitvalt mag het laten weten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...