Ga naar inhoud

moederboard defect of...?


Aanbevolen berichten

Een vreemd probleem... Een systeem met een MSI socket 775 moederboard, 8800 GT videokaart en 4 Gb geheugen wilde niet opstarten.. wel gingen de vinnen aan maar geen beeld...en geen verdere activiteit ...na alle losse componenten te hebben getest bleef alléén de moederbord/processor combinatie over als mogelijk defect. Processor bleek in een ander systeem wèl te werken dus conclusie: moederboard defect... Na aanschaf van een Asus P5Q - pro (wat een mooi board trouwens...) en de bijbehorende inbouw bleek het systeem weer te werken... goed geregeld dacht ik... niet dus..!! Na een week weer precies hetzelfde !! Niet opstarten, wèl vinnen gedraai... na wat vergeefse pogingen en mogelijke oplossingen nu wèl even geprobeerd de bios te resetten (was ik bij het vorige board vergeten :? ) en ja hoor weer starten en het werkt.!..blij natuurlijk maar u raadt het al... paar dagen later weer hetzelfde euvel... hmmm.. Omdat het niet mijn systeem is en elke week bios resetten voor de leek waarvoor het systeem is niet ècht handig is, zou ik graag willen weten of er iemand hier op het forum al eens met een dergelijk probleem te maken heeft gehad? kennelijk was het board niet de boosdoener maar wat dan wel? Het systeem valt niet uit tijdens het draaien maar kennelijk gaat er bij het afsluiten of opstarten iets mis waardoor het bios beschadigd/ontregeld wordt... ......en natuurlijk... wat was de oplossing?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...