Ga naar inhoud

Statische elektriciteit ??


Aanbevolen berichten

Als je aan het binnenwerk van een computer werkt, verdient het aanbeveling om jezelf te ontladen om aan de computer geen schade op te lopen ten gevolge van statische elektriciteit. Ik sluit niet uit dat ik met een oude computer zoiets aan de hand heb (maar ik weet het niet zeker). Wat kan er zoal kapot gaan aan een computer door die statische elektriciteit, anders dan de voeding en het geheugen? (Die laatste twee zijn nl. nog in orde, dat heb ik getest door die onderdelen door andere te vervangen). De computer doet helemaal niets meer als je hem aan zet. Wel brandt er een klein lampje op het moederbord.
Link naar reactie
[quote:4d0f9f6433="Leo S"]Een statische ontlading kan oplopen tot enkele kilovolts. Ieder chipje in je computer kan hieraan kapot gaan. Als je computer hierdoor niet meer aan gaat, is het moeilijk te zeggen wat er precies kapot is.[/quote:4d0f9f6433] Dank voor je reactie. Ik denk er over om een deskundige ernaar te laten kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...