Ga naar inhoud

Nieuwe Videokaart


Aanbevolen berichten

Hallo, Na een vorige post waarin ik het probleem voorgelegd heb met mijn videokaart is het nu weer zover. Ik heb een nieuwe koeler geplaatst maar het blijft een probleem, het is nu weer hetzelfde. Een blauw/groen beeld bij het opstarten en uitvallen na enkele minuten. Het ging een tijdje goed maarja. Nu lijkt het toch helaas maar een kwestie van vervangen. Wie kan mij adviseren. Ik heb nu een geforce 8600GT. Ik speel toch wel af en toe een game en wil ook wel de nieuwere games spelen. Ook wil ik er weer niet teveel aan uitgeven. Verder op een Asus P5K moederbord en een Q6600 processor. Alvast bedankt voor jullie advies.
Link naar reactie
[quote:61f00c3d4d="Repr"]je videokaart deed het niet meer en je plaatste een nieuwe koeler? zie het hele verband niet maar goed. hoe veel wil je wel uitgeven. 4770/4850's zijn de goedkoopste game kaarten iig[/quote:61f00c3d4d] Nee mijn videokaart doet het nog alleen hij heeft dus af en toe dat probleem. Ik had gehoopt dat het met die nieuwe koeling over zou zijn maar helaas. Ik zat inderdaad te denken aan een bedrag van rond de 100 euro. Ik ga deze kaart eens in overweging nemen. Nog andere alternatieven?
Link naar reactie
Nouja afgezien van de temperatuur is m'n videokaart dus waarschijnlijk wel kapot aangezien het beeld blauw is en groene blokken weergeeft. Nu kan ik een tweedehands kaart kopen namelijk een MSI Geforce 7900 GTO 512MB DDR3. Aangezien ik liever op dit moment niet teveel geld wil uitgeven leek me dit een goede (tijdelijke) oplossing. Mijn vraag is, is dit een vergelijkbare kaart in vergelijking met mijn huidige kaart? Of is ie beter/slechter? Even een vraagje tussendoor: Hangt de kwaliteit en de prestaties van een goede videokaart voornamelijk af van de snelheid van de GPU,geheugentype en geheugensnelheid of is de chip ook heel belangrijk? En wat zijn de betere chipsets?
Link naar reactie
de 7900GTO is ietsje sneller, maar wel ouder en kan geen DX10 draaien. het belangrijkste aan elke videokaart is de videochip. de shader core en memory snelheden kan je alleen onderling vergelijken als het een identieke chip is. ik zou je aanraden naar nieuwe kaarten te kijken. dus radeon 4000 serie, en als je boven de 100 euro te besteden hebt ook de GT200 serie. voor elk budget is er wel een kaart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...