Ga naar inhoud

Wat is het beste om te doen?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, nou ik heb dus een ASUS A7N8X-X moederbord en ik wil eigenlijk graag een nieuwe processor kopen en mijn geheugen uitbreiden. Mijn huidige processor is een AMD Sempron 2800+ van 2.0 GHz en ik wil dat tot minimaal een 2.4 GHz processor brengen. Verder is mijn geheugen nu 1 GB, en dat wil ik verhogen tot 2 GB. Alleen nou was mijn vraag, kan dit wel uberhaubt met mijn moederbord en wat raden jullie mij aan? Ik heb er zelf niet super veel verstand van maar ik dacht dit is wel te doen? Alvast bedankt ;)
Link naar reactie
Wat is je budget? En waar wil je je PC voor gebruiken? Ik denk dat het beter is om een nieuwe PC te kopen. (Mischien dat je nog wat onderdelen kan houden). Ik denk dan aan Nieuw moederbord, processor, geheugen en videokaart. Eventueel kan je je kast, DVD brander, voeding en hardeschijf nog gebruiken maar dat ligt ook weer aan de specificatie van die onderdelen.
Link naar reactie
ASUS A7N8X-X is al een vrij gedateerd Socket A moederbord, de snelste CPU daarvoor is een AthlonXP 3200+ (Barton core) op ik meen 2.2GHz. Als je die processor op de tweedehandsmarkt nog voor een prikkie kunt krijgen, dan heeft deze upgrade nog zin. 1GB extra heeft trouwens niet echt zin, want daarmee zul je niet echt prestatiewinst gaan merken. Een compleet nieuw systeem lijkt mij ook interessanter, aangezien een simpel dual core systeem van 250-300 euro van nu al een stuk sneller is dan zo'n 3200+ van toen. Als je aan kunt geven wat je allemaal voor applicaties draait op je systeem, kunnen we wat gerichter advies geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...