Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het internet afzoeken voor een pc waarmee je aardig kan gamen. Vaak kwam ik daarbij boven de 2000 euro uit. Ik bestloot er zelf een samen te stellen. Nu was m'n vraag, werkt deze samenstelling, en wat is beter/goedkoper voor ongeveer dezelfde pc (oja de q6600 hou ik liever :D ) [img:42d759e077]http://img254.imageshack.us/img254/4481/pc106ug7.jpg[/img:42d759e077]
Link naar reactie
Voor die 1150 euro kun je een veel betere pc kopen. Ik neem aan dat je nog geen Windows hebt die moet er dan nog bij. De Q6600 is achterhaald er zijn betere quadcores en ook dualcores die hem inhalen. De 8600GT in SLI? :lol: Beter om wat reviews te gaan zoeken mensen kunnen wel lijstjes posten maar dan moet je daar wel open voor staan, de Q6600 hou ik liever. Tja dan koop je toch die langzame Q6600 pc je zit er zelf mee. Post ook duidelijk wat je wilt. Budget? Wat wil je met de pc gaan doen?
Link naar reactie
Toch: een sneller geklokte dual core komt je beter van pas v.w.b. games. Die gebruiken je quadcore hooguit voor de helft. Een E8400 zou, ook qua prijs, een hele mooie keuze zijn. Maar de E6750 (ook nog eens heel gemakkelijk fors over te klokken indien gewenst) is op het moment qua prijs echt te geef. Quadcore zit, tenzij je aan zware videorendering doet of heel veel applikaties tegelijk draait, meer in je hoofd dan dat het nut heeft. Met de Antec 900 + een overklokte videokaart krijg je een heel lawaaiig systeem. Geen punt als je daar geen last van hebt. Maar met een quadcore (heethoofd, snel draaiende CPU fan), een OC videokaartfan + de lawaaiige 900 fans heb je wel een stofzuiger in huis. Wat ga je met die 2 Antec tricools doen? Je kast heeft voldoende koeling in huis. Ze zijn dan wel mooi regelbaar met een knopje maar op de hoogste stand zijn ze erg lawaaiig. Velen, ook ik, hebben de standaard tricools uit hun Anteckast gesloopt om er stillere fans voor in de plaats te zetten. Bijv. op een fancontroller. Hoeft de kast niet open om de fans te regelen. Voor de twee 8600 kaarten kun je beter 1 8800GT nemen. Dan heb je én meer videopower én minder lawaai. Bovendien vermijd je het SLI-gebeuren. Dat scheelt mogelijke komplikaties. En het kost niets meer. Neem dan liever een ander merk, zoals XFX of Sapphire. Staan kwaliteitstechnisch toch iets hoger aangeschreven dan Club 3D.
Link naar reactie
Op zich is de Q6600 niet duur voor een quadcore. Maar bedenk inderdaad wel dat een E8400 in games veel sneller is. Zoals KeesA al aangaf, het is wel een heethoofd die Q6600, dus voor een stil systeem moet je niet bij die quadcore zijn. De 8600GT in SLI zou ik ook afraden, zonde van het geld want een 8800GT is sneller. Dan kan je ook volstaan met een normaal moederbord in plaats van een SLI bord.
Link naar reactie
@steeldevil: De Q6600 is niet echt sloom hoor. En hij is zeker snel genoeg voor mij. Ik werk nu op een 1.6GHz proccesortje en dan op een quadcore. @KeesA: Ik ga inderdaad veel programma's tegelijk draaien en doe aan video encoding en adobe programma's enz. Dat het systeem veel lawaai geeft maakt niks uit. Als je niks doet dan hoor je hem ook bijna niet. Voor de fans ga ik een controllertje kopen (later) die meet wat voor koeling er op dat moment nodig is, en zet dat aan. Ook voor de video-kaarten, ik zet er standaart 1 uit en als ik ga gamen zet ik em aan. @arjant2: Ik weet dat dual-cores op het moment beter zijn voor games omdat niet alle game's quadcore ondersteunen. Maar dit gaat echt wel veranderen. Ook daarom kies ik voor de Q6600. @Obi-wan-kenobi: Ongeveer het bedrag wat mijn samenstelling heeft. Goedkoper mag ook :roll:
Link naar reactie
tegen de tijd dat games gebruik maken van quadcores dan is die Q6600 van jou al te traag. Nu begint pas mondjesmaat dualcore gebruikt te worden in games, en die zijn er ook al weer 2 jaar. De eerste dualcores zijn nu voor de nieuwste games ook al te traag. Maar goed, jouw keus. Voor toekomstige games hoef je die Q6600 niet te kopen. Voor videobewerken kan het wel een voordeel zijn, games draaien in ieder geval stuk beter op een E8400. Je vroeg om een Game-pc, dus dan krijg je van ons advies voor een gamepc. En voor een gamepc is een Q6600 gewoon een slechte keus. Ik neem aan dat je het zelf niet zo goed weet wat voor onderdelen, anders vroeg je het hier niet. Aan jou om dan iets met het advies te doen. We zitten hier natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam jou advies te geven.
Link naar reactie
[quote:15bb8c972d="arjant2"]tegen de tijd dat games gebruik maken van quadcores dan is die Q6600 van jou al te traag. Nu begint pas mondjesmaat dualcore gebruikt te worden in games, en die zijn er ook al weer 2 jaar. De eerste dualcores zijn nu voor de nieuwste games ook al te traag. Maar goed, jouw keus. Voor toekomstige games hoef je die Q6600 niet te kopen. Voor videobewerken kan het wel een voordeel zijn, games draaien in ieder geval stuk beter op een E8400. Je vroeg om een Game-pc, dus dan krijg je van ons advies voor een gamepc. En voor een gamepc is een Q6600 gewoon een slechte keus. Ik neem aan dat je het zelf niet zo goed weet wat voor onderdelen, anders vroeg je het hier niet. Aan jou om dan iets met het advies te doen. We zitten hier natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam jou advies te geven.[/quote:15bb8c972d] Met een Quadcore kan je prima gamen hoor. Het verschil in cpu is hoogstens een fps bij deze cpu's. De eerste dualcores kunnen nu nog prima meekomen met de nieuwste games(de athlon x2 in iedergeval wel). Een slechte keus is een Quadcore voor een gamepc dus niet :roll: .... Ik heb zelf ook een quadcore en ik vind het heerlijk 8).
Link naar reactie
[quote:ac0b11c69d="sdevos"]Tja, nu begin ik toch weer te twij[b:ac0b11c69d]F[/b:ac0b11c69d]elen :?[/quote:ac0b11c69d] Waarom dat. Is het nou nog niet duidelijk dat een e8400 sneller is in games? Ik kan het wel uitleggen ,maar dan herhaal ik slechts wat Arjan zegt! [quote:ac0b11c69d]Het verschil in cpu is hoogstens een fps bij deze cpu's[/quote:ac0b11c69d] Laat het daar nou net om draaien in een game :lol: MOcht de TS perse een quad willen nemen, laat hij dan een de nieuwere q9300 nemen :wink:
Link naar reactie
De meeste games maken nu nog slechts gebruik van één core, terwijl de dual core al jaren beschikbaar is. Single core is haast niet eens meer te krijgen. Ik denk toch dat je echt nog een tijd moet wachten op een volgende generatie programmeurs. Voor meer cores programmeren vergt een totaal andere manier van denken. Je kunt er een quadcore in zetten, maar voor iets anders dan videobewerken heeft het op nu nog geen enkele zin. En ook voor de eerstkomende jaren zie ik dat nog niet veranderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...