Ga naar inhoud

wachtwoord verwijderen


Aanbevolen berichten

Goeden dag mensen, even een vraagje, er is op mijn pc een wachtwoord gezet. dat is een wachtwoord die als je de pc aanzet gelijk omvraagt. het is echt het eerste scherm. je kan dus niet op f10 drukken ofso. enig idee hoe ik dat wachtwoord eraf kan halen? ik dacht iets gelezen te hebben dat je het op kan lossen door bijvoorbeeld de batterij van het moederbord eruit te halen. klopt dat? of heeft iemand andere oplossingen? alvast bedankt vriendelijke groet, Fredjuh
Link naar reactie
[quote:f2f3905923="Fredjuh"]maakt het nog uit hoelang je die batterij eruit haal? er zit toch maar 1 batterij in je pc? en dat is die van je moederbord? maar jumpers gebruiken ze toch niet meer? die gebruiken ze toch alleen in de oudere modellen? of heb ik dat verkeerd?(ik heb een aardig recente pc) bedankt alvast[/quote:f2f3905923] er zit in je moederbord een jumper in de buurt van je batterij,( zou ook kunnen dat het een knopje is) als je die van plek1-2 op plek 2-3 zet., dan is je bios leeg, doe de batterij er weer in, en start m weer op.
Link naar reactie
[quote:a559ee1e57="Fredjuh"]is goed moderator! ik heb de batterij er ff een paar seconde uitgehad, maar twachtwoord staat er nog steeds op... dus de enige optie zou dus zijn als ik die jumper overzet? wat wordt er allemaal gewist als de bios wordt gewist? wat staat er allemaal in mn bios? bedankt![/quote:a559ee1e57]zet het bios eens op default
Link naar reactie
ok, ik zal is kijken of het werkt... ik heb die batterij er dus al een paar sec uit gehad, maar dat heeft niet gewerkt. maar mn bios is dan dus wel gewist, dus ik hoop dat er geen belangrijke dingen instaan. ik zal kijken of het lukt om die jumper om te zetten, daar heb ik nu alleen nog ff geen tijd voor, beetje te druk met sgol;) maar bedankt vast mense... groeten
Link naar reactie
he mensen, ik heb toch nog even gekeken naar die jumper... maar ik kon rond mijn batterij nergens iets vinden wat op een jumper leek. alleen helemaal aan de andere kant van mijn pc, bij de aansluiting van mijn videokaart heb je 2 van die groene dingetjes zitten op paarse ondergrond en daarnaast 1 plaatsje leeg. zou dat het dan zijn? of is dat iets heel anders? ik hoop dat jullie dit een beetje kunnen volgen. sorry anders voor de onduidelijkheid alvast bedankt voor de moeite
Link naar reactie
ik zal eens kijken of ik nog ergens de handleiding heb liggen van mijn moederbord. daar moet dan in staan waar de jumpers zitten? maar elk moederbord heeft een jumper? ik dacht dat dat al verleden tijd was ondertussen. mijn ouders hebben er een wachtwoord op laten zetten door iemand die aardig wat verstand van computers heeft. maar mijn school is nu bijna klaar dus ik wil hem er af hebben. maar het leuke is, dat er is beweerd dat dit wachtwoord er nog door niemand is afgekregen. dus daarom vind ik het juist een opgave om het toch voor elkaar te krijgen.. gewoon alleen maar even om mn ouders en die gozer die dat wachtwoord er op heeft gezet, tuk te zetten! vandaar. ok nogmaals, ik zat kijken of ik ergens een handleiding heb, en daarmee de jumper kan vinden... ik weet ook niet precies welk moederbord ik heb, omdat hij een keer kapot is geweest, en ik heb toen een nieuwe gekregen. maar heb daar geen nieuwe handleiding van gekregen, dus ik ga er wel van uit dat het de zelfde moederbord is. oef... wel lang verhaal geworden ondertussen.... maar bedankt vast mensen
Link naar reactie
he mensen, ik heb in de handleiding gekeken, en heb de clear CMOS jumper gevonden. ik heb die overgezet naar de andere plaats... moet ik hem dan nu aanzetten... of gelijk weer terug zetten... of aanzetten en dan later weer terug zetten? kan iemand dat mij vertellen? en nog iets anders... mijn bios wordt dus nu gewist... wat is dat voor een nadeel... wat staat er allemaal in die bios? en kan ik dat nog terugdraaien en hoe? kan iemand mij dat ook vertellen:D bedankt alvast mensen.!!!!!
Link naar reactie
Jumper moet je eerst terugzetten in originele positie, dan pas de pc weer aan netspanning hangen en aanzetten. Je wist eigenlijk alleen de instellingen die je gedaan hebt in de bios, waardoor deze teruggaat naar standaard instellingen. Het kan zijn dat je zelf dus nog even de opstartvolgorde weer wilt veranderen, geheugentimings, onboard apparaten aan of uitzetten, enz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...