Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb hier een oud moederbord met een AMD Athlon 3000+ erin. Omdat de pc veel aanstaat en af en toe gebruikt wordt lijkt het me erg handig om hem onder te clocken met cool&quiet. Maar zodra in in energiebeheer de waarde op minimaal stroomvebruik zet (dus waneer cool&quiet inschakelt) loopt de pc meteen vast zonder foutmelding. Iemand een oplossing voor dit probleem? Moederbord: Gigabyte K8NS Processor: AMD Athlon 64 3000+
Link naar reactie
[quote:dac29db268="gerben"]Probeer dit tooltje eens: http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml C&Q wel uitschakelen. Ik gebruik het hier al tijden zonder problemen. Werkt ook niet vertragend, waar C&Q dat nog wel eens wil doen.[/quote:dac29db268] Klokt dit programma automatisch terug als je de processor lang niet gebruikt? Of moet je dit handmatig doen? Kan je iets meer over dit programma vertellen wat je er makkelijk aan vindt?
Link naar reactie
Dit tooltje verlaagt de multiplier van je cpu tijdelijk, als hij weinig te doen heeft. Ik meen dat er bij A64 3 standen waren. Niets doen => 200 x [b:1e2d1970b0]4[/b:1e2d1970b0] = 800 MHz Weinig doen => 200 x [b:1e2d1970b0]9/10[/b:1e2d1970b0] = 1800/2000 MHz Volle belasting => maximale multiplier Dit gaat inderdaad volledig automatisch, je hoeft er niets zelf aan te doen. C2D's doen hetzelfde trouwens met EIST...
Link naar reactie
In principe hoef je er inderdaad helemaal niets aan in te stellen, de default waarden werken meestal wel goed. Het klokt de processor omlaag, door de multiplier te verlagen. Het voltage wordt ook navenant verlaagd. De processor neemt hierdoor een stuk minder stroom, en blijft ook navenant koeler. Met minder lawaai van de cpu fan, tenminste als die temperatuurgeregeld is.
Link naar reactie
[quote:c19d758040="T66"]Ik ga RMclock proberen, Thx[/quote:c19d758040] Ik heb het ook uitgeprobeerd na de tip hierboven van Gerben (thanks Gerben :D )en het bevalt mij prima. Het werkt uitstekend. Mijn AMD64 3500 draait op 1 Ghz op 0.825v. Bij het instellen heeft deze pagina mij geholpen: http://winhlp.com/rmclock.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...