Ga naar inhoud

Raid 1 kunnen er dan nog partities op de schijf staan?


Aanbevolen berichten

[quote:cf1f25684e="nico_van_wijk"]Ik was er inderdaad van uitgegaan dat Sata hot swappable was en volgens mij is dat zo. Ik heb overigens alleen het sata kabeltje er uitgetrokken. Rebuilden ging niet dus ik moest de array wel opnieuw aanmaken.[/quote:cf1f25684e] Als het goed is werkt hot swappen inderdaad, maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. Toen je de eerste schijf loskoppelde bleef de pc doorwerken omdat alle data ook op de tweede schijf stond. Maar toen je de eerste schijf weer terug aansloot had je moeten wachten tot de array gerebuild was, voordat je de tweede losmaakte. Voor een rebuild heb je een degraded array nodig plus een lege schijf. Maar soms ziet de controller beide als een degraded array, in dat geval moet je dus 1 daarvan verwijderen en vervolgens als lege schijf aan de andere toevoegen. Denk er altijd aan dat een degraded array wel functioneert, maar geen enkele bescherming biedt. Daarom moet je hem altijd rebuilden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...