Ga naar inhoud

AMD 6000+ overklokken


Aanbevolen berichten

Is een AMD 64x2 6000+ met 1Gb DDR2 667mhz goed over te klokken? Het gaat niet om een black edition processor. Wat zijn de multiplier gegegevens standaard? Is dat 333x9? En hoever kan je gaan, zodat het nogsteeds veilig/stabiel is. Wie heeft een AMD 64x2 6000+ al overklokt? Moet het geheugen ook overklokt worden? Of kan je dat laten zoals het is? Voor het mooie wil ik niet tot het uiterste gaan, maar "simpel" enkele stappen sneller met wat bios instelling te veranderen, zodat hij wat sneller is als standaard. Bijvoorbeeld multiplier naar 9.5 -> maakt 3160ghz, of 10 -> maakt 3333ghz. Ik weet wel waar de overklok hangt, maar niet zo goed waar de klepel is. :P Hulp graag.:) Vooral antwoorden van mensen die hun AMD 6000+ al overklokt hebben worden zeer gewaardeerd. Maar alle andere goede hulp is ook erg nuttig.
Link naar reactie
De multiplier staat vast. Hiermee kun je dus niet overclocken. Je overclockt d.m.v de FSB omhoog te gooien. Jouw geheugen hoef je niet over te clocken tot(667/2=333, 333x15=4995mHz). Zorg wel ff voor een goeie koeler, als je dat nog niet hebt. Zorg voor de juiste programmatjes en speur ff wat sites af. Ik weet er verder ook niet veel vanaf, dus zou je daar iemand anders over moeten vragen :roll:
Link naar reactie
[quote:e7322b306d="Vwstyle21"]Je kan hem makkelijk op 3200mhz laten draaien dan blijft ie stabiel iig bij mij wel. Ik heb dan wel 800mhz geheugen en een goeie zalman koeler. Je geheugen word automatisch mee overklokt als je deze cpu overklokt.[/quote:e7322b306d] Dat lukt met standaard werkgeheugen en koeler ook wel :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...