Ga naar inhoud

Advies gevraagd i.v.m. nieuwe Pc


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb op dit prachtige forum een tijdje rondgekeken, al mijn Computer totaal magazines nog eens een keer doorgebladert en had nu zelf toch ook een paar vragen en hulp nodig. Ongeveer 1 jaar geleden heb ik bewust ( en door omstandigheden ) een " minder " systeem aangeschaft.Nl: CPU: Intel Core 2 due E6300 ( draait maar op 1.4 Mhz, hoger geeft moederbord problemen ) Moederbord : Asus P5GZ-MX Geheugen: 2 GB DDR2 ( CPU-Z geeft aan : PC2-5300 ( 333 MHZ )) + de gebrukelijk hardware zoalS HD's, DVD branders, Videokaart enz. Nu was ik van plan om met de hardware die ik nog heb liggen een nieuw systeem te bouwen. Het oude systeem zal daarna in afgeslankte vorm als Media Center PC naar de huiskamer verhuizen.( Muziek, Foto's ). Mijn nieuwe keuze: Cpu Intel Core™ 2 Quad Q6600 Boxed (4x 2400 MHz) € 199,- Moederbord Socket 775 ASUS-P5E € 169,- Geheugen GeiL DDR2-1066 4 GB DDR2-1066 Kit ( GE24GB1066C5DC ) € 199,- Subtotaal € 567,- Voeding ?. Kast ?. Desnoods een goede CPU koeler. Wat ik nog als hardware heb liggen is het volgende: ( Bijna nieuw/ of nog niet gebruikt nieuw ) 5 Harddiscs 160 Sata ( bekende merk(en), 3 uit het oude systeem ) 2 DVD DL Branders ( Nec, Lite-on, 1 uit het oude systeem ) Sapphire X1600 PRO HDMI videokaart. Syncmaster 215TW. ( Mede dankzij adviezen/uitleg van het forum gekocht, geen minuut spijt van gehad ) En de rest van het gebruikelijk hardwarespul ( Usb hub(s) enz. ) Besturings systeem: Windows Vista home Premium 64 Bits. Mijn vraag is nu of het nieuwe spul goed met elkaar overweg kan, en welke voeding ( Hoeveel WATT ? ) ik moet kopen om dit alles te laten draaien, en welke kast ( Midi Tower ) raden jullie mij aan.Ik zelf hou van een no-nonsense kast, maar wel een met ergonomisch gezien veel ruimte, waar alles makkelijk weg te stoppen is. Verder twijfel ik nog of dat ik zou moeten wachten op de Intel Core™ 2 Quad Q9450, oja, mijn budget zit zo tussen de € 800 - € 900 euro, de Pc is voornamelijk voor 3D gebeuren, Photoshoppen en Video bewerking ( geen games ). En de bedoeling is dat t.z.t. een wat meer op het software gebeuren videokaart gaat komen, al zit daar ook weer een twijfel in omdat de onderkant-prijsklasse van dat soort kaarten ( bv. Quadro ), weinig toevoegen aan je systeem.Kwa prijs wel :) . ... alle suggesties zijn welkom ... B.v.d.
Link naar reactie
Bij je cpu zit standaard al een aardige koeler, zolang je niet gaat overclocken is deze goed en stil. Qua kast en voeding zou ik eens kijken naar Antec. De NSK6580 bijvoorbeeld wordt geleverd met een 430 watt voeding. Voor 80-90 euro (in de tweakers pricewatch) heb je dan een nette kast met degelijke voeding. Of je hem mooi vindt blijft natuurlijk een kwestie van smaak ;) Ik zou in ieder geval wel kijken naar minimaal een 400 watt voeding van een goed merk.
Link naar reactie
Jah min of meer wel. je moet wel niet vergeten dat je wat meer moet nemen dan nodig is zodat je zeker kunt zijn dat bijvoorlbeeld je cpu niet alles opzuigt want deze heeft maximaal al 105 watt nodig. Je bent zo zeker dat je genoeg voor al je hardware hebt zowel intern als extern. ik zou een voeding van minimaal 450 watt nemen 500 of hoger kan ook. Als je van plan bent een nieuwe videokaart aan te schaffen dan moet je dit zeker, zorg er trouwens ook voor dat je voeding dan een extra kabel voor je vga heeft Een goedde voeding is deze: eXtreme Power Plus 460W RS-460-PCAR-A3
Link naar reactie
[quote:a1c084f43e="Comp-Freak"]Bij je cpu zit standaard al een aardige koeler, zolang je niet gaat overclocken is deze goed en stil. Qua kast en voeding zou ik eens kijken naar Antec. De NSK6580 bijvoorbeeld wordt geleverd met een 430 watt voeding. Voor 80-90 euro (in de tweakers pricewatch) heb je dan een nette kast met degelijke voeding. Of je hem mooi vindt blijft natuurlijk een kwestie van smaak ;) Ik zou in ieder geval wel kijken naar minimaal een 400 watt voeding van een goed merk.[/quote:a1c084f43e] 430 watt voeding? Volgens mij is dat te weinig. Ik zou zelf voor minstens 550 watt gaan. Hier heb je trouwens een degelijke voeding voor 89 euro, en is 620 watt... http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN6M40&
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...