Ga naar inhoud

Welk (sli)of geen corssfire bordje? ipv asus p5e


Aanbevolen berichten

Ok maat van me is een nieuwe pc aan het samenstellen maar hij had eerst het moederbord bekeken en toen pas het type 3dkaart dus toen werd de conclusie nvidia+crossfire wordt niks. Het huidige mobo is een asus p5e (intel x38 iig). Kosten 170 euro ongeveer. De 3dkaart wordt waarschijnlijk een 8800GT, de kast is ook al gekocht: antec 900. Als cpu is de E6850 besteld. Bestaat er een x38 zonder crossfire omdat dat toch niet wordt gebruikt? Of is het aan te raden een 750 van geforce te nemen (ronde de 110 zag ik) of bijvoorbeeld een goedkope 680 (mits die er zijn). De 780 met zn 200 euro wordt denk ik wat te prijzig tenzij er hele goede argumenten zijn.
Link naar reactie
Je hebt gelijk ik ben in de war het is de P5E die hij nu heeft , hij is soms zelf ook in de war met de nummers:P. http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=GPEAA5 Deze zou het zijn (gekocht bij cdromland). Is dat goed dan of moet hij echt ruilen? Reviews van de 750/780 zijn schaars en nogal verschillend...
Link naar reactie
Als je met 2x 8800GT wilt kunnen werken, dan heb je zonder meer een bord met een nvidia nforce chipset nodig. Het bord ondersteunt wel crossfire, maar dat werkt vanzelfspreken alleen met ati kaarten. Ik zou me zelf niet druk maken over sli/crossfire. Ook x38 vind ik overdreven, zou liever een leuk p35 bordje hebben. Heb je al vanaf 70 euro.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...