Ga naar inhoud

Speelt Midi af op kloktikken?


Aanbevolen berichten

Ik speel regelmatig Midi bestanden af met windows media player, maar sinds kort heb ik een grappig probleem :P. Ik had eerst een blijvende overclock van ongeveer 15%. Maar ik vond het niet nodig dat ik 24/7 een overclock had. Dus daarom heb ik dezelfde overclock ingesteld dmv. AI NOS, in de bios. Maar als ik een midi afspeel, en mijn cpu naar een 15% overclock throttled dan gaat mijn midi ineens sneller afspelen :P. Is er hier (buiten niet overclocken) een manier voor, om dit niet te laten gebeuren? Bij voorbaat dank,
Link naar reactie
Dat is wel vaag.... gebruik je een onboard geluidskaart? Een midi bestand is in feite een leeg bestand. het geeft enkel aan dat het een instrument moet laden. ik kan me dus voorstellen dat er iets met de snelheid gebeurd als je een onboard geluidskaart gebruikt. anders zou het met de snelheid van je processor op je geluidskaart te maken hebben. overgens is dat dan ook geen goed teken. :? heb je al eens een ander afspeel programma geprobeerd? als je een midi bestand sneller wilt laten afspelen zou cubase wel geschikt zijn. je kan ook adobe audition 2.0 gebruiken. echter moet je dan wel instrumenten inladen als je een midi laad in 1 van die 2 programma's
Link naar reactie
[quote:26583cdd52="eduard33"]Dat is wel vaag.... gebruik je een onboard geluidskaart? Een midi bestand is in feite een leeg bestand. het geeft enkel aan dat het een instrument moet laden. ik kan me dus voorstellen dat er iets met de snelheid gebeurd als je een onboard geluidskaart gebruikt. anders zou het met de snelheid van je processor op je geluidskaart te maken hebben. overgens is dat dan ook geen goed teken. :? heb je al eens een ander afspeel programma geprobeerd? als je een midi bestand sneller wilt laten afspelen zou cubase wel geschikt zijn. je kan ook adobe audition 2.0 gebruiken. echter moet je dan wel instrumenten inladen als je een midi laad in 1 van die 2 programma's[/quote:26583cdd52] Ik gebruik een onboard geluids kaart ja, het vreemde is dat ik het alleen met MIDI bestanden heb, het maakt niet uit welk afspeelprogramma ik gebruik. Het gaat me er niet om dat ik midi's versnel, dat doe ik wel met Audacity als ik het nodig heb.
Link naar reactie
Dat is niet vreemd :wink: Je gebruikt dus de onboard geluidskaart, En die gebruikt je main processor om geluid te genereren. als die sneller draaid, gaat een midi inderdaad sneller. Zoals ik al zei, een midi bestand is opzichzelfstaand geen geluidsbestand. een midi bestand is een bestand waarin je geluidssamples kunt laden, en het zodoende laten afspelen. Aan de hand van hoeveel bestanden je aan een midi kunt koppelen, bepaald het ook de groote. meestal is een midi bestand ook maar een paar kb. het heeft immers geen inhoud. Je midi bestand laad dus automatish samples in vanaf je onboard geluidskaart. Zo tref je bv ook nooit zang aan in een midi bestand. kortom een midi bestand past zich aan aan de omgeving. Een WAV of mp3, of ander geluidsbestand heeft die eigenschap uiteraard niet. En is een opzichzelfstaand geluidsbestand. Dat is dus de rede dat je midi sneller gaat als je processor sneller gaat, En andere bestanden niet. Met een niet-onboard geluidskaart zul je dit probleem niet hebben. als dat wel zo is? is dat dus niet goed... Kortom de enige oplossing om een midi bestand niet sneller te laten spelen als je overclockt? is een niet onboard geluidskaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...