Ga naar inhoud

Gewijzigde Titel: Lockups na geheugenupgrade...


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, na enige tijd van afwezigheid heb ik toch weer eventjes een vraag. Mijn videokaart heeft een aantal dagen terug de geest gegeven en daarvoor in de plaats heb ik een 8800GT gekocht. Bevalt prima :P , maar ik zit nu met de vraag of m'n geheugen en cpu geen belemmering vormen voor de kaart. Daarnaast irriteert het geheugen me mateloos, want laden van spellen duurt eeuwen en het afsluiten ervan al helemaal. Zal ik nu nog geld steken in 1GB extra geheugen en eventueel een dual-core cpu? Huidige specs: A64 3700+ SD @3.2 GHz (24/7) 1GB geheugen (2x 512) Wat zeggen jullie, gewoon je geld op zak houden en later een geheel nieuw systeem aanschaffen (op videokaart na) of gewoon alleen 1 reepje geheugen erbij?
Link naar reactie
[quote:288d96f5c2="Aljosja"]maar [i:288d96f5c2]meer[/i:288d96f5c2] geheugen helpt niet echt denk je?[/quote:288d96f5c2] Ik denk dat 2Gb zeker verschil uit zal maken. Bovendien is het een goedkope upgrade (als je tenmiste DDR2 geheugen hebt). Heb je een AM2? Dan kan je ook nog kiezen voor een zwaardere processor. Voor rond de 120 Euro heb je een Athlon X2 5600+.
Link naar reactie
Nou dit topic krijgt nog wel een staartje denk ik want ik heb een probleem... Ik kon het toch niet laten en heb eergister 1x 1GB Transcend geheugen gekocht. Daar begon het gedonder al, want DFI lust kennelijk geen geheugen van dat merk, geen enkele setup (ook alleen dit reepje) gaf beeld. Gelukkig kon ik ruilen met de 2x Kingston 512MB'tjes van m'n zusjes A64 systeem (Asus mobo :D ). Hiermee startte de pc wel op en voor de zekerheid had ik de geheugensnelheid teruggebracht tot 190MHz op standaardvoltage en alles leek goed te werken. Gister was dat ook zo. Maar vandaag heb ik voortdurend lockups. Ik zit gewoon te werken op de pc en plotseling komt er een afschuwelijk gekraak uit m'n boxen gevolgd door een BSD en daarna een reboot. Toch voor de zekerheid maar even memtest gedraaid en ja hoor, 36 fouten :o . Ik dacht aanvankelijk dat de geheugencontroller z'n werk niet meer aankon door de fsb van 291, dus ik heb de BIOS gereset, zodat van een overclock geen sprake meer was. Maar ook toen gaf memtest eenzelfde aantal fouten. Daarna heb de geheugen snelheid teruggebracht tot 3/4 van de fsb, dus 150 MHz, met de timings op 3-3-3-8. Maar ook dat mag niet baten. Het aantal fouten is iets minder (23) maar nog steeds zoveel dat ik regelmatig lockups heb. Kan mijn processor simpelweg niet overweg met 4x 512MB?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...