Ga naar inhoud

A8N-E 939 mobo SATA


Aanbevolen berichten

Ik heb de chipset geinstalleerd van de originele cd. Waar ook de IDE drivers bij zitten. Doordat ik de IDE drivers geinstalleerd heb, is het rare dat mijn SATA schijf nu als externe schijf word gezien. (in windows zie ik bij "[b:215d9b0c55]Safetly remove hardware[/b:215d9b0c55]" mijn sata schijf verschijnen. Ik wil dus de chipset weer weghalen en het opnieuw doen. Maar ik krijg van zijn levensdagen die chipset niet meer weg :? er staat ook niets bij [b:215d9b0c55]Add or remove programs[/b:215d9b0c55] En als ik het bij de hardware weghaal installeerd hij het gewoon weer na opstart. Iemand enig idee hoe ik die chipset weghaal? of hoe ik anders mijn SATA schijf als gewone interne schijf zet? Overgens zegt hij niets over een externe schijf bij computer management.
Link naar reactie
Nou ik trek mij er wel wat van aan, Want het kan dus ook (zoals ik altijd heb gehad) dat hij het niet als externe schijf ziet. Daarnaast kan mijn bootsector beschadigen als ik bijvoorbeeld een externe schijf niet eerst loskoppel voor ik mijn pc uitzet. En aangezien het hier mijn C systeemschijf betreft, ben ik er niet blij mee.
Link naar reactie
Niets om je druk over te maken, het is normaal. Als je de nforce ide driver weghaalt, installeert windows zijn standaard ide driver, en is het icoontje weg. Een andere methode is: For nForce chipsets, you can add the following to registry: In HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ nvata, add DWORD DisableRemovable, set to 1. Reboot. 64-bit systems use nvata64. Some chipsets might use nvatabus instead.
Link naar reactie
Zeg Langepier? Als je nou niets zinnigs te vertellen heb? ga dan ff lekker een ander lastig vallen. En om dan een eerder antwoord gewoon te veranderen, Vind ik wel erg kinderachtig. Ik heb er een probleem mee dat hij mijn C schijf als externe schijf ziet. of dat nu normaal is of niet. Ik heb het nooit gehad, en wil daar dus gewoon vanaf. Bedankt Gerben, Het probleem is opgelost met die register key.
Link naar reactie
Dan heb ik je verkeerd begrepen Lange Pier. Sorry daarvoor. Maar als SATA dus eigenlijk een externe schijf is? Hoe kun je dan je systeem veilig laten draaien op een SATA schijf? dat is niet de vraag of, maar wanneer het dus fout gaat met de bootsector. En het vage is dat het alleen komt als ik de IDE driver installeer. wat heeft IDe nu met SATA te maken?
Link naar reactie
SATA is eigenlijk ook gewoon IDE, maar dan seriëel aangesloten. Je hebt zelfs master en slave, maar dat wordt op het moederbord zelf geregeld. Zolang je de schijf gewoon in je pc hebt geschroefd, zul je nooit problemen krijgen. Pas als je hem in een hotswap bay propt, en hem er dan uittrekt, crasht natuurlijk het systeem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...