Ga naar inhoud

Help mij ... (Q9450 - Q9650)


Aanbevolen berichten

Hallo computer nerds :lol:, na lang twijfelen tussen een PS3 of een X360 heb ik maar besloten om een nieuwe goede pc te laten maken (online game vind ik toch het leukst ben ik achter gekomen). Deze zijn in het verleden altijd door een kennis gemaakt, maar daar was ook nooit zo tevreden mee. Ik wil in maart een pc laten maken met de dan hopelijk gereleasde Nvidia 9800 en de dan op voorraad zijnde Intel Q9450. Over die laatste heb ik een vraag. De Q9450 kost ong. 280 euro, terwijl bijv. de QX9650 ong. 836 euro kost. De 9650 is 4(quad)x340Mhz (1360Mhz) sneller als de 9450, maar waarom is die 3 x zo duur als die maar 1360 Mhz extra bied. Is dat dan zo'n wereld van verschil dat die zoveel duurder moet zijn? of zie ik dat verkeerd? En als het uiteindelijk zo ver is, weten jullie misschien een winkel/bedrijf die de pc zo kan maken/instellen dat die optimaal presteerd? (Dit omdat mijn vorige pc's best goede hardware hadden, maar die (volgens mij) niet zo goed presteerde.) Bij voorbaat dank. Daniel
Link naar reactie
[quote:495d5cd6a7="FPS_Daniel"]De Q9450 kost ong. 280 euro, terwijl bijv. de QX9650 ong. 836 euro kost. De 9650 is 4(quad)x340Mhz (1360Mhz) sneller als de 9450, maar waarom is die 3 x zo duur als die maar 1360 Mhz extra bied. Is dat dan zo'n wereld van verschil dat die zoveel duurder moet zijn?[/quote:495d5cd6a7]De QX9650 is een high-highend cpu, de Q9450 is meer een mid-highend cpu. De QX9650 is zijn prijs mijns inziens bij lange niet waard.[quote:495d5cd6a7="FPS_Daniel"]En als het uiteindelijk zo ver is, weten jullie misschien een winkel/bedrijf die de pc zo kan maken/instellen dat die optimaal presteerd? (Dit omdat mijn vorige pc's best goede hardware hadden, maar die (volgens mij) niet zo goed presteerde.)[/quote:495d5cd6a7]Een pcwinkel zal niet veel apart instellen aan je pc hoor.
Link naar reactie
[quote:5996cd5bf0="FPS_Daniel"]Hallo computer nerds. De Q9450 kost ong. 280 euro, terwijl bijv. de QX9650 ong. 836 euro kost. De 9650 is 4(quad)x340Mhz (1360Mhz) sneller als de 9450, maar waarom is die 3 x zo duur als die maar 1360 Mhz extra bied. [/quote:5996cd5bf0] Hopelijk wordt je zelf ook nog eens een computernerd, want rekenen is niet je sterkste kant. :wink: 4 auto's die 120 rijden tegen 4 auto'die 100 rijden, rijden nog steeds 20 km harder, niet 80. :roll: Overigens moet er eens opgehouden worden naar het kijken van die gighertzjes, ten eerste een promotiemiddel, ten tweede gaat het over de IPC, ten derde zegt het niets over de werkelijke verwerkingssnelheid over de instructies, alleen bij renderen en recoderen merk je wat verschil. En met games? is een quad sowieso momenteel onzin. Als je weet hoe de wafers worden gemaakt en gebruikt, weet je ook waarom het prijsverschil er is.
Link naar reactie
Ok, in ieder geval al bedankt voor jullie reacties. De QX lijkt me inderdaad ook erg overpriced. Is de Q9550 zijn prijs(462 euro)/prestatie wel waard? of is de Q9450 toch de beste kwa prijs/prestatie? Ik weet niet zoveel af van hardware, zo als ik het zie is de 550 gewoon iets sneller als de 450, maar misschien dat jullie nog wel enig noemenswaardig verschil zien? Ik gebruik de pc alleen om games op te spelen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:8746af45b6="FPS_Daniel"]Ok, in ieder geval al bedankt voor jullie reacties. De QX lijkt me inderdaad ook erg overpriced. Is de Q9550 zijn prijs(462 euro)/prestatie wel waard? of is de Q9450 toch de beste kwa prijs/prestatie? Ik weet niet zoveel af van hardware, zo als ik het zie is de 550 gewoon iets sneller als de 450, maar misschien dat jullie nog wel enig noemenswaardig verschil zien? Ik gebruik de pc alleen om games op te spelen. Alvast bedankt.[/quote:8746af45b6] Neem dan de Q9450, maar voor gaming is het op dit moment waarschijnlijk nog steeds effectiever om een Core2Duo met een hogere clocksnelheid te nemen. Bijvoorbeelde de E8400.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...