Ga naar inhoud

PCI express 2.0


Aanbevolen berichten

Hallo mensen. De nieuwe Geforce generatie komt eraan. Deze gebruikt PCI express 2.0 Volgens wikipedia PCI express 2.0 volledig compatible met 1.0 en 1.1: PCIe 2.0 is completely backwards compatible with PCIe v1.x. Graphic cards and motherboards designed for v2.0 will be able to work with v1.1 and v1.0, and vice versa. Ik wil graag voor de zekerheid checken of dit klopt. Ik weet niet wat voor express ik heb, maar mijn moederbord is niet goed en ik verwacht dus ook 1.x
Link naar reactie
De X1950pro is exact even snel als de 8600GTS en de 7900GS. Toch is het een oude videokaart en mocht je voor een goedkope gaan, neem dan een Radeon 3850, de Geforce 9600GT zal waarschijnlijk ietsje duurder en ook iets langzamer zijn. De mainstreams van nvidia beginnen meestal net onder 200 euro. Nu de dollar zo laag staat zal het zeker goedkoper zijn.
Link naar reactie
[quote:8a0f9123a7="Species8472"]De X1950pro is exact even snel als de 8600GTS en de 7900GS. Toch is het een oude videokaart en mocht je voor een goedkope gaan, neem dan een Radeon 3850, de Geforce 9600GT zal waarschijnlijk ietsje duurder en ook iets langzamer zijn. De mainstreams van nvidia beginnen meestal net onder 200 euro. Nu de dollar zo laag staat zal het zeker goedkoper zijn.[/quote:8a0f9123a7] De HD3850 krijg je niet voor 100 euro ;)
Link naar reactie
De peak heeft wel wat nadeeltjes: -geen tempsensor (dus geen gestuurd toerental) -geen standaard gaten layout zodat de kaart niet altijd compatible is met 3rd party koelers -standaard enigszins luidruchtige koeler De kaart is niet voor niets goedkoper als de concurentie, al vind ik 100 euro voor die kaart eigenlijk niet bijzonder meer, hij is zelfs ~70 geweest. Meer info zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1245086/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...