Ga naar inhoud

E6400 overclocken


Aanbevolen berichten

het gebeurt me steeds vaker dat mijn processor-metertje van de side bar naar het rode gedeelte slaat, zou ik ermee opschieten als ik mijn proc overclock, ik heb dit nog nooit gedaan maar met wat hulp van enkele sites moet dat toch lukken denk ik, alleen schiet ik er wat mee op. de rest van mijn pc: antec true power 430, 4 x 1gb ram 667 kingston en wat harde schijven en een stel dvd gevallen en dan natuurlijk mijn hd3870 en dit alles in een antec p180 kast, processor word gekoeld door een standaard koelertje, moet die er ook af???? zitten er nog grote risico's aan dat overclocken, of valt dit allemaal wel mee, alvast bedankt even toevoegen: mobo is een asus p5b-e
Link naar reactie
In de P180 kast zitten toch 2 of 3 gigantische koelers? De E6400 kun je maximaal naar een FSB van 1333mhz overklokken, wat dus in een kloksnelheid van 2.66ghz representeerd, tegen 2.1ghz stock. Die 430watt van de voeding lijkt me een beetje weinig met een 3870, maar hopelijk help het merk van de voeding. :P In feite kleven er geen risico's aan overklokken, zeker niet een miniem stapje naar 1333mhz. Als 't goed is, kun je de fsb zonder allerlei omwegen gewoon op 1333mhz zetten of 333mhz quadpumped, normaal staat hij met een E6400 op 1066mhz of 266mhz. Mocht dat niet werken, dan reset je de bios (zorg dat je weet hoe dat moet) en verhoog de cpu voltage (vcore), standaard staat die op 1.32v, maar mocht dat niet werken dan moet 1.35v toch wel genoeg zijn. Verder moet je het programma Orthos Prime hebben om te benchen voor stabiliteit, als hij niet meteen stabiel is, kan het al na een minuutje vastlopen, dan moet je hoogstwaarschijnlijk het voltage verhogen, evt. het voltage van het moederbord, de north bridge (NBcore). Als je geheugen wat sneller was, had je wat meer kunnen overklokken. Het geheugen is ook over te klokken, maar het kost uren om de maximale snelheid daarvan te bepalen. Verder soms heb je wat langzame effecten, nl dat hij vastloop als je een half uur aan 't spelen bent, dan zal dat waarschijnlijk door instabiliteit van overklokken komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...