Ga naar inhoud

Wat is sneller?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb mijn processor dus op 3Ghz draaien en voor de rest alles op "auto" staan. Cpu-z geeft dan aan dat mijn geheugen op 299Mhz loopt met een (fsb:ram van CPU/10) de CPU loopt op een multiplier van 13 met een snelheid van 231Mhz. Nou kon ik in bios mijn geheugen ook op ddr400,533,667 of 800 zetten. Het geheugen is standaard 667. Ik had mijn processor dus op standaard laten staan en toen het geheugen op 800 gezet en mijn PC starte gewoon. Maar wat is dan sneller? 2,6Ghz met een geheugen van 400Mhz of 3Ghz met een geheugen van 299mhz? En hoe kan ik mijn processor en geheugen 1 op 1 laten lopen? alvast bedankt! :lol:
Link naar reactie
Wat sneller is zal waarschijnlijk per toepassing verschillen, afhankelijk van of de toepassing meer op het geheugen of juist meer op de cpu hangt. Ik weet niet in hoeverre een A64 verlegen zit om geheugenbandbreedte, maar ik gok dat de cpu op 3 GHz over het algemeen het snelste is. Om het geheugen 1:1 te laten lopen (hoewel dat eigenlijk totaal niet van toepassing is bij A64) Moet je zien dat je de deler op 13 krijgt. Maar aangezien je geheugen nu al onder de standaardsnelheid draait, wordt het er dan alleen maar trager op, plus dat het bij A64 sowieso niet zo werkt en geen positieve invloed heeft zoals bij de Athlon XP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...