Ga naar inhoud

E6750 Overclock vraagjes


Aanbevolen berichten

Moggel, Ik ben (toch) van plan om mijn nieuwe CPU te gaan overclocken, maar dan niet al te extreem. Mijn maximale overclock die ik wil en kan halen, door 667mhz geheugen, is 3.0 Ghz. Dit lijkt mij een fijne en veilige overclock, aangezien mensen zelfs 3.7 Ghz halen. Nu heb ik echter nog een paar vraagjes hierover: 1. Kan ik de Vcore gewoon op auto laten staan, of moet ik beginnen met de standaard Vcore van de E6750 ? Indien het laatste: Wat ís de standaard Vcore van de E6750 ? 2. Welke multiplier heeft de E6750 ? (Ik heb hem nog niet binnen dus kan dat niet controleren met CPUZ). 3. Kan ik de CPU Fan speed gewoon op AUTO laten staan, of moet ik die zelf instellen op bijvoorbeeld 75 % ? 4. Is 62 Graden stressed een veilige temperatuur om aan te houden ? Bedankt !
Link naar reactie
[quote:79b542b871="ArneLH"]1. Ik zou de vcore gewoon zelf op de standaardwaarde zetten: 1,25V. 2. 8x 3. Laat gewoon staan op auto oid. 4. Ik zou de temp nooit zo hoog laten komen, maar is volgens mij wel onder het max. toegestane. De vcore en multiplier kun je eenvoudig op internet vinden btw.[/quote:79b542b871] Bedankt voor je snelle reply. Ik had al gegoogled maar vast en zeker weer op de verkeerde term. Heb je een linkje voor me naar de correcte site ? Welke temp raadt jij aan ? 62 Graden werd aangeraden door Omut op Hardware.info Ik speel liever op safe.. denk trouwens ook niet dat ik aan 62 raak met een "simpele" overclock van 3.0 Ghz
Link naar reactie
In het overklok artikel van C!T stond dat je ook als max 62 graden aan moest houden. Wat voor mobo is het, een Gigabyte P35? Heb ik zelf ook namelijk, en daaronder staat wat de normale Vcore is. Zet hem daar op zou ik zeggen. Laat hem i.d.g. niet op auto staan. En vergeet verder niet je PCIe op 100Mhz te zetten. Ik heb het zelf zo gedaan. Ik had een E2160, met een fsb van 800 Mhz (200x4), Ik heb hem een Fsb van 1333 gegeven, dus op 333 gezet. Verder de PCIe ding op 100Mhz, het geheugen op de goede snelheid laten lopen, en mij Vcore op 1,3000 gezet. (wat de standaart waarde was, in het echt is dit echter maar 1,264 maar dat hoort bij die mobo's) Suc6!
Link naar reactie
Een e6750 mag 72 graden worden volgens tomshardware en een e6600 61 graden. http://www.tomshardware.co.uk/forum/221745-11-core-temperature-guide Mijn E6750 draait op 3.4ghz,(1.5volt) met de fans low word ie max 75 graden :) Mn oude p4 ook die leeft ook nog steeds in zo`n verrotte kast. Iedereen is bang dat zn processor afbrand maar die standaard aldi/mediamarkt pcs worden ook vet warm na 40 uur folden ofzo :P
Link naar reactie
[quote:ee5babb5ab="steeldevil"]Een e6750 mag 72 graden worden volgens tomshardware en een e6600 61 graden. http://www.tomshardware.co.uk/forum/221745-11-core-temperature-guide Mijn E6750 draait op 3.4ghz,(1.5volt) met de fans low word ie max 75 graden :) Mn oude p4 ook die leeft ook nog steeds in zo`n verrotte kast. Iedereen is bang dat zn processor afbrand maar die standaard aldi/mediamarkt pcs worden ook vet warm na 40 uur folden ofzo :P[/quote:ee5babb5ab] Hij wordt 75 graden? Dat is niet echt gezond voor je CPU, en vooral niet voor de levensduur.. Gewoon altijd onder de 60 houden vind ik, lukt dit niet dan moet je 1) Minder ver overclocken of 2) Nieuwe CPU koeler aanschaffen. Als je overklokt let op wat dingen: - Zet cool 'n quiet uit - Stel je PCI-E vast op 100 - Versoepel je memory timings iets, of zet ze op Auto (Ik snap niet waarom je 667 hebt en niet 800: Prijsverschil is nihil) en zet je geheugen op het juiste voltage - Zet je Vcore eerst op de standaard waarde. Kom je niet verder met OCen, verhoog de Vcore dan 1 á 2 stapjes en kijk of het dan stabiel is. - Verhoog de frequentie met kleine stapjes, en let goed op je temperaturen (met Coretemp bijvoorbeeld)
Link naar reactie
[quote:30a3722300="steyn"]- Zet cool 'n quiet uit[/quote:30a3722300]Bij een Intel cpu?:lol:[quote:30a3722300="steyn"]- Zet je Vcore eerst op de standaard waarde. Kom je niet verder met OCen, verhoog de Vcore dan 1 á 2 stapjes en kijk of het dan stabiel is. - Verhoog de frequentie met kleine stapjes, en let goed op je temperaturen (met Coretemp bijvoorbeeld)[/quote:30a3722300]Let er wel op dat je moederbord hier meerdere keuzes heeft, goedkopere borden kun je meestal alleen +0,03 hoger zetten.
Link naar reactie
[quote:385396389b="Vandread"]62 graden... alsof sensors een exacte wetenschap zijn geworden. Met een flinke koeler gewoon lekker onder de 60 houden. Wat komt er verder bij die cpu qua hardware? Waarom trouwens PC5300 en geen pc6400 gekocht? Scheelt weinig tot zelfs niets :o[/quote:385396389b] Ik vond het ook al een raar getal :? Er komt 4GB DDRII 667 werkgeheugen en een 8800GT videokaart. Ik heb PC5300 geheugen gepakt, omdat ik niet van plan was om te gaan overclocken... maar omdat ik nu zie hoe appeltje eitje dat is, wil ik het toch eens proberen.. Met een overclock van 3.0 Ghz ben ik zeer tevreden, dus PC6400 geheugen is niet nodig :) [quote:385396389b="Japie III"]In het overklok artikel van C!T stond dat je ook als max 62 graden aan moest houden. Wat voor mobo is het, een Gigabyte P35? Heb ik zelf ook namelijk, en daaronder staat wat de normale Vcore is. Zet hem daar op zou ik zeggen. Laat hem i.d.g. niet op auto staan. En vergeet verder niet je PCIe op 100Mhz te zetten. Ik heb het zelf zo gedaan. Ik had een E2160, met een fsb van 800 Mhz (200x4), Ik heb hem een Fsb van 1333 gegeven, dus op 333 gezet. Verder de PCIe ding op 100Mhz, het geheugen op de goede snelheid laten lopen, en mij Vcore op 1,3000 gezet. (wat de standaart waarde was, in het echt is dit echter maar 1,264 maar dat hoort bij die mobo's) Suc6![/quote:385396389b] Mobo is idd een Gigabyte P35. Ik laat hem zeer zeker niet op auto staan. Maar waar kun je dat precies zien ? Ik dacht zelf om voor het overclocken even via CPUZ de VCORE te bekijken en hem daar op in te stellen. [quote:385396389b="steeldevil"]Een e6750 mag 72 graden worden volgens tomshardware en een e6600 61 graden. http://www.tomshardware.co.uk/forum/221745-11-core-temperature-guide Mijn E6750 draait op 3.4ghz,(1.5volt) met de fans low word ie max 75 graden :) Mn oude p4 ook die leeft ook nog steeds in zo`n verrotte kast. Iedereen is bang dat zn processor afbrand maar die standaard aldi/mediamarkt pcs worden ook vet warm na 40 uur folden ofzo :P[/quote:385396389b] Met 60 graden heb ik dus een mooie marge... 75 graden :O ? Je zegt net dat ie max 72 mag worden..... [quote:385396389b="ArneLH"][quote:385396389b="steyn"]- Zet cool 'n quiet uit[/quote:385396389b]Bij een Intel cpu?:lol:[quote:385396389b="steyn"]- Zet je Vcore eerst op de standaard waarde. Kom je niet verder met OCen, verhoog de Vcore dan 1 á 2 stapjes en kijk of het dan stabiel is. - Verhoog de frequentie met kleine stapjes, en let goed op je temperaturen (met Coretemp bijvoorbeeld)[/quote:385396389b]Let er wel op dat je moederbord hier meerdere keuzes heeft, goedkopere borden kun je meestal alleen +0,03 hoger zetten.[/quote:385396389b] Ik ga denk ik alleen de FSB veranderen. Deze zet ik meteen zo, dat ik op 3.0 Ghz uitkom... de CPU moet dat makkelijk aankunnen. Mocht dat niet zo zijn, ga ik wel stapjes werk doen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...