Ga naar inhoud

ax1700 geef maar 1.1 ghz aan waarom?


Aanbevolen berichten

het probleem mijn ax1700 amd processor geeft maar 1.1 ghz aan. iemand heeft mij geadviseerd om Bus speed (MHz) = 266 Clock multiplier = 11 hier heb ik niet over kunnen vinden maar ik heb zelf dit geprobeerd normaal geeft de computer in het startmenu aan 1100 mhz bij een fsb van 100 mhz eerste reeks.. * 100 mhz = 1100 mhz (cpu temp 41 graden, system temp 27 graden) * 125 mhz = 1600+ (1.38 ghz) * 150 mhz = 2000+ (1,66 ghz) ( cpu temp 49 graden, system temp 34 graden) * 200 mhz = beeldscherm brand orange, bios reset gedaan alles weer in orde en weer terug op 1100 mhz 2e reeks * load high performance defaults = 133 mhz = 1800+ * 110 mhz = 1210 mhz * 115 mhz = 1265 mhz * 120 mhz = loopt vast vraag 1: waarom loopt die in mijn 2e reeks al op fsb=120 mhz vast, terwijl ik hem in de eerste reeks zonder moeite kon opvoeren tot 150 mhz? vraag 2: moet mijn processor niet zoiezo wat meer aangeven dan 1100 mhz? het is geen amd1100 maar een x1700 vraag 3: max fsb is 220 mhz. wat moet ik doen om het zonder probelemen op te voeren tot 220 mhz. vraag 4: ik ben nog nieuw in dit soort dingen maar waarom geeft die in normaal aan in het startmenu van hoeveel ghz die is en naa een bepaald fsb gaat die 1800+,2000+ enz. aangeven?
Link naar reactie
Over welk merk en type mobo hebben we het hier? Je kunt in de bios de FSB op auto zetten, die dient op 133 te staan, of een jumper op het moederbord die dat verzorgd. Daarnaast kun je dan ook die frequentie verhogen, maar dan gaat je geheugen vaak mee en dat is bij een XP 1700 niet aan te raden en ook niet voor de geheugencontroller.
Link naar reactie
[quote:79878dd26c="MirageH1992"][url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=183604[/url] Waarom 2 topics hierover openen :?[/quote:79878dd26c] als je goed leest wat er onderaan die toppic staat.. daar staat dat ik een nieuwe topic heb gemaakt. en bij die oude toppic heb ik die berichten verwijderd zodat de moderators die toppic kunnen sluiten ;)
Link naar reactie
[quote:cf0d9f3a23="omergumrukcu"]als je goed leest wat er onderaan die toppic staat.. daar staat dat ik een nieuwe topic heb gemaakt. en bij die oude toppic heb ik die berichten verwijderd zodat de moderators die toppic kunnen sluiten ;)[/quote:cf0d9f3a23] Wat dus allemaal niet de bedoeling is en hoogst merkwaardig overkomt. Voortaan gewoon 1 topic gebruiken en het overzichtelijk houden! ____________________ [color=red:cf0d9f3a23]Ontopic verder![/color:cf0d9f3a23]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...