Ga naar inhoud

Wie kan me helpen met overklokken?


Aanbevolen berichten

Een vriend van me had mijn pc overgeklokt naar 3.2 Mhz Weer een ander vriend van mij ging klooien in mijn bios (zonder mijn toestemming) waardoor hij die hele bios heeft gereset en dus mijn cpu kloksnelheid nu op 2,4 Mhz ligt!!!! Balen! Maar nu weet ik niet hoe di 1ste vriend het voor me heeft overgeklokt en heet contact is er niet meer. Ik heb het volgende systeem: Moederbord: ASUS P5WH deluxe (socket 775 of zoiets....las ik ooit op het doosje:P) Processor: Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 Mhz) DDR2 G.E.I.L 4 gig geheugen (maar er wordt maar 3 gelezen inWindows XP en Vista) Totaal 1 TB aan opslag HDD verdeerd over verschillende partieties/hdd Wie o wie kan mij hiermee helpen? Ik heb ook al vaker op internet gezien hoe ik het moest doen maar ik kom er niet uit!!! Ik weet niet hoeveel Mhz, voltage vcore en al die shit heb ik geen verstand van:S:S:S HELP??? :oops:
Link naar reactie
[quote:e0e670ff1e="Quinten"]Google ff, dan vindt je het zo.. Gewoon de FSB met stapjes van 2 of 5 mhz verhogen en kijken tot wanneer het systeem stabiel loopt. Daarna eventueel het voltage verhogen, maar dat lijkt me niet echt iets voor jou om te proberen 8)[/quote:e0e670ff1e] Dat heb ik idd allemaal al geprobeerd. Er staat iets van voltages en iets van Vcore of zo...heb er echt geen verstand van:S
Link naar reactie
[quote:e84e6fc178="kingtim"]als je even had gekeken naar te topics hiervoor, dan had je dit gevonden: http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Workshop-overklokken.htm verder zijn er nog zat andere topics hier op C!T over hoe en wat met overklokken[/quote:e84e6fc178] Ja!!! Hardstikke bedankt! Hier heb ik echt heeeel veel aan! Al die simpele programmatjes!!!! Heel makkelijk voor iemand dienog nooit heeft overgeklokt met een peperdure systeem. Jeetje man, echt dom van mij om nergens te kijken:S Sjonge jongen, volgens mij zitten mij ogen in me kontgat... Ik ben achterlijk, maar niet zoooo achterlijk. Dit topic kan gesloten worden omdat mensen me niet kunnen helpen mzzl
Link naar reactie
poepoe kort lontje? of druipt het synisme er niet vanaf... Als je niet weet wat je doet is het wellicht niet zo verstandig het zelf te doen, zeker als je het zo moeilijk vindt. Maar ga eens naar dit scherm: http://img.neoseeker.com/v_image.php?articleid=1961&image=65 CPU freq op 400 DDR2 op 800 De rest kan hopenlijk wel op stock In dit scherm: http://img.neoseeker.com/v_image.php?articleid=1961&image=63 Ratio op 8 En de rest hetzelfde als op de screen denk ik. Kijk ook eens hier: http://img.neoseeker.com/v_image.php?articleid=1961&image=53 check of er niets op silent staat, je kan in principe deze settings ook wel gebruiken. //edit: je had natuurlijk iets subtieler kunnen vertellen dat je het met de gegeven informatie niet echt ziet zitten. Hoe ik overclocken "geleerd" heb? Lezenlezenlezen.... en dan pas beginnen, in principe is alles namelijk prima te vinden (veel posters vinden niet graag opnieuw het wiel uit zoals ik dat doe ;))
Link naar reactie
Gewoon je FSB langzaam met kleine stapjes van 3 4 of 5 verhogen.. Kom je niet hoger, daarna je RAM voltage en/of CPU voltage omhoog gooien, een klein beetje maar natuurlijk. Houd wel de temperature van de CPU in de gaten, met bijv. Speedfan. Als je geen verstand hebt van overklokken nog, moet je er niet aan beginnen. Eerst goed de risico's inzien, daarna leren hoe het werkt, dán pas proberen. Het is niet moeilijk, maar je moet het wel gewoon kunnen.
Link naar reactie
Jongens!!!! HARDSTIKKE BEDANKT!!!!!! Ik ga het morgen uitproberen!!! Ik hoop dat alles lukt. Sorry van mijn achterlijk reaactie, heb idd een kort lontje:P NOGMAALS SORRY!!!! iK BEN GEFRUSTREERD VAnwege het systeem dat als maar onstabiel is. Het liefst nodig ik een van jullie uit om bij mij masala kip en roti te komen eten en dan mijn pc fixt! Ik kan nl. geen xp/vista meer installeren omdat de bios instelling neit kloppen (reset heb ik al gedaan). maar ik ga het morgen proberen, als het niet lukt horen jullie het!! TOPPIE!!!!!!!
Link naar reactie
[quote:bf9c5f82c8="Polley"]Als het goed is kan je in de bios een vooraf ingesteld programma kiezen. Als je voor het 30% overklokprogramma kiest loopt die weer op 3.2 GHz als het goed is. Ik heb hetzelfde moederbord alleen een andere processor.[/quote:bf9c5f82c8] Heb ik ook geprobeerd, mocht helas niet baten :( Ik kreeg hem niet eens op 2,8 of zo:S
Link naar reactie
[quote:93b113e056="Obviously"]Heb ik ook geprobeerd, mocht helas niet baten :( Ik kreeg hem niet eens op 2,8 of zo:S[/quote:93b113e056] Misschien zit dat ook in het verschil in onze processoren. Ik krijg die van mij wel op 3.2 met 30% overklok instelling. Die van jouw zou met 30% overklok iig op 3.12 GHz moeten draaien. Misschien zijn er nog andere instellingen die niet goed staan?
Link naar reactie
[quote:d611436981="Polley"][quote:d611436981="Obviously"]Heb ik ook geprobeerd, mocht helas niet baten :( Ik kreeg hem niet eens op 2,8 of zo:S[/quote:d611436981] Misschien zit dat ook in het verschil in onze processoren. Ik krijg die van mij wel op 3.2 met 30% overklok instelling. Die van jouw zou met 30% overklok iig op 3.12 GHz moeten draaien. Misschien zijn er nog andere instellingen die niet goed staan?[/quote:d611436981] Het zou kunnen dat het aan andere instellingen zou liggen. Maar ja welk?:S Ik heb de instellingen Vabdread ook gebruikt...wilt dus ook niet lukken. Ik weet niet hoe din jongen het op 3,2 had gekregen:S
Link naar reactie
Hey mannen! Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Het is me gelukt! Hij draait nu stabiel op 3.19 Ghz!!!!! Jullie zijn top en ik zal deze ste/forum ook aanraden aan newbies, vrienden en kennissen!!! NOGMAALS HARDSTIKKE BEDANKT!!!!!!!!! Vandread: You tha man!!!!! En natuurlijk ook de andere bedankt!!!! Maar...... :wink: Nu wil ik een stapje verder gaan en mijn E6600 overklokken naa rhoger dan 3,2 Ghz! Welke goede koeler kan ik hiervoor gebruiken? Ik zat misschien te denken of de 2,6 Ghz haalbaar is met een of aner koeler?
Link naar reactie
[quote:bec5d85eee="steyn"]Mooi dat het gelukt is! Langzamerhand leer je steeds beter overclocken ;) Scythe Mugen Infinity: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/81/10520/mugen-infinity-.html Deze schijnt wel erg goed te koelen, voor nóg betere overklok prestaties.[/quote:bec5d85eee] Ok thnx man, deze heeft idd hele goede revieuws. Maar kan het ook i.c.m. de G.E.I.L. (800mhz) ddr2 geheugen overgeklokt worden tot 3.6Ghz? Want ik had gelezen ergens dat je Mhz van je ram geheuegen ook omhoog moet? Of ben ik fout:P Ik heb ook gelezen dat hij erg lastig te bevestigen is...nu ben ik wel ba gom het te proberen! Ik heb een ASUS P5WH DELUXE mobo (dit woordje heb ik net geleerd:P) Zou hij hierop makkelijk te bevestigen zijn?
Link naar reactie
de 3.6 ghz haalt jouw ram geheugen precies (zonder zelf overgeclocked te worden)! 800mhz ddr2 geheugen kan een fsb van 400 aan (=800/2) de multiplier van de e6600 is volgens mij 9 400*9=3.6ghz! het probleem met de infinity is dat het bevestigingssysteem hetzelfde systeem is als bij de standaard intel koeler (met van die drukpinnetjes). maar omdat de infinity zo groot is kom je daar niet zo makkelijk bij. dus om hem vast te zetten moet je soms je moederbord er helemaal uithalen, infinity erop en het moederbord er weer in. als je dat niet aandurft is de arctic freezer 7 pro ook een erg goed koelertje, goedkoop (max €20), zelfde bevestigingssysteem als de infinity, maar wel kleiner dus makkelijker vast te klikken (moederbord hoeft er niet uit).
Link naar reactie
[quote:1b3d7d2a78="kingtim"]de 3.6 ghz haalt jouw ram geheugen precies (zonder zelf overgeclocked te worden)! 800mhz ddr2 geheugen kan een fsb van 400 aan (=800/2) de multiplier van de e6600 is volgens mij 9 400*9=3.6ghz! het probleem met de infinity is dat het bevestigingssysteem hetzelfde systeem is als bij de standaard intel koeler (met van die drukpinnetjes). maar omdat de infinity zo groot is kom je daar niet zo makkelijk bij. dus om hem vast te zetten moet je soms je moederbord er helemaal uithalen, infinity erop en het moederbord er weer in. als je dat niet aandurft is de arctic freezer 7 pro ook een erg goed koelertje, goedkoop (max €20), zelfde bevestigingssysteem als de infinity, maar wel kleiner dus makkelijker vast te klikken (moederbord hoeft er niet uit).[/quote:1b3d7d2a78] Top tip weer man! Ik neem aan dat wanneer ik de Trinit uti et doosje heb gehaald ik deze niet meer kan terugbrengen:P Kan ik ook hoger met dan 3.6Ghz halen met zelfde systeem denk je?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...