Ga naar inhoud

dingen om te doen om mijn pc sneller te maken


Aanbevolen berichten

Goeiendag ik wil mijn pc wat sneller gaan maken. Ik gebruik me pc nu vooral om te internetten msn en af en toe een spelletje te spelen. Ik gebruik mijn pc ook als mijn tv op mijn kamer. Plus dat ik nogal wat dj software gebruik om wat te mixen zoals djvirtual enz. Misschien dat het dus ook beter zou zijn een 2de geluidskaart. Ik wil hem wat sneller gaan maken zodat hij nog soepeler draait en sneller tv kan gaan afspelen en andere dingen kan doen. Ik weet dat me hardisk vervangen moet worden evenals misschien wat extra geheugen omdat ik vista erop wil gaan draaien. Iemand goede idee wat hem veel sneller zou maken? IK zat te denken een 2 modulles van 800mhz 4 gb te kopen(dus 2 gig per module) en een hardisk van 16 mb cach Iemand mis betere idee en prijzen wat ik zou kunnen doen? mvg Gegevens: van wat ik nu heb Moederbord;Foxconn/WinFast MCP61M2MA prossessor;AMD Athlon 64 X2 4000+ geheugen;1024 MB DDR2-SDRAM 2 * 512mb harddisk; Size : 160 GB Cache : 2 048 KB ide aansluiting dacht ik videokaart;ATI Radeon HD 2400 PRO tv kaart ; asus internet ; draadloos Raar genoeg geeft hij aan dat hij maar 11 mb/s overspeelt :x monitor; Idek Iiyama PL1902 2ms Alleen de moederbord prossessor en geheugen heb ik zelf voor betaalt (als een windows viste upgrade kit gekocht) de rest van de spullen heb ik gekregen gratis van mensen om me heen. :D
Link naar reactie
Je kunt er een 5600+ processor in zetten. Wel even nagaan of ie erin past. Ik kan dat bord niet zo snel terugvinden. Geheugen uitbreiden naar 2GB. Heb je vista 64bit, dan kun je ook 4GB nemen. Videokaart kun je vervangen door een x1950pro, HD3850/70 of 8800GT, afhankelijk van wat je uit wilt geven. Harddisk zou je kunnen vervangen door een seagate 7200.11 500GB. Geluidskaart zou een x-fi extremegamer kunnen worden. Wil je meer aansluitigen, dan kun je een platinum versie nemen, maar die is wel erg duur.
Link naar reactie
Je comp sneller maken zal niet erg opschieten en is echt niet zo makkelijk met de gebruikte hardware, het is allemaal gepiel in de marge. En nu praat je ook nog over Vista, die echt niet bekent staat om zijn snelheid, beetje tegenstrijdig. Je kunt de RAM verhogen naar 3gig., een overkill voor XP en te weinig voor Vista64, Vista32 kan er maximaal me om gaan maar dan werkt het weer niet in dual-channel, 2 gig. is ideaal voor Vista32, voor XP te veel maar kan net. Zo is het versnellen alleen door het geheugen en de geheugenbus op te voeren, wat kunnen die aan? Zo ook zijn alle tweaks van het register voor het geheugenmagament, de visuele kant en de schijfinstellingen van belang. Overclocken van de CPU is flauwekul, daar zie je niets van qua performance, alleen het verhogen van de frequentie van de gehugenbus en geheugen zie je terug, maar dat schiet ook niet op met een AM2 CPU en 800mHz geheugen.
Link naar reactie
Dat moederbord wat genoemd staat kennen ze bij Leadtek niet, hoewel als je met google zoekt er wel veel sites zijn die het in het russische hebben over een 'moeder plaat'. Wat goed is om te weten is of het mem wat je nu hebt 1x 1GB of 2x 512MB is. Als het 1 reepje is kun je er het goedkoopste nog 1 van 1GB bijzetten, mss is 4GB wat overdreven. Je kunt wat gerichter advies krijgen als je een budget opgeeft.
Link naar reactie
Goed idee om mijn budget maar te geven. Nou ik denk dat ik er nog zo n 200 euro aan uit wil geven. Grafische kaart video kaart vind ik wel goed Op de doos van de moederbord staat trouwens dat het wel een winfast is Voer ik de code in die op de doos staat dan krijg ik foxconn Wie weet wat ik meer dit geld de maximale snelheid uit zou kunnen halen dan waar ik in de toekomst nog vista op kan zetten. Want heb nu xp maar later zou het toch wel vista moeten worden. mvg geheugen is 2 keer 512 mb geheugen en totaal geheugen kon volgens mij 4 gb worden De upgrade kit is niet meer te koop volgens mij heb hem 2 maanden geleden gekocht bij alternate. Maar zou het niet veel uitmaken als ik mijn hardisk van 2m cache naar 16 zou gaan? En als ik een groter geheugen neem van 2 keer 2 gb? mvg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...