Ga naar inhoud

geen beeld meer


Aanbevolen berichten

heb je al een ander beeldscherm geprobeerd? en nu een hele stomme, zit de stekker van je beeldscherm er wel in? als je een beetje energieslurpende videokaart hebt, zit daar de stekker van in? (ben ik een keertje vergeten, er kwam bij mij wel trouwens een rotgeluid uit, ik schrok me rot man :P). Waarschijnlijk is het een van bovenstaande dingen, of een ander klein lullig dingetje.
Link naar reactie
Wel de afstandsbusjes tussen moederbord en kast gebruikt? Krijg je bios beeps en zo ja welke? Krijg je niets dan kun je onderstaande doen. Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken. Je dient wel zeker te weten dat de voeding goed is. Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu erin, hang er nu de interne luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios, of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf. Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen. Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen met een schroevendraaier o.i.d., nu moet je biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen. Probeer het ook zonder CPU, dan krijg je een lange beep bij de meeste borden, maar helaas niet altijd en dus kun je zo niet controleren of de CPU goed is, maar die gaan zelden stuk, hooguit door oververhitting. Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed. Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...